jfe

شرکت فولاد JFE به منظور کاهش انتشار کربن تا حدود ۱۶۰ هزار تن در سال از ضایعات پلاستیکی در روند فولادسازی استفاده خواهد کرد که این روند با کمک ساخت تاسیساتی در شرق ژاپن از سال آینده آغاز می‌شود.

پایگاه خبری ایراسین، ریحانه شهبازی: شرکت فولاد JFE در تلاش است که استفاده از ضایعات پلاستیکی را در فرآیندهای فولادسازی گسترش دهد. این رویه با همکاری یک گروهی از شرکت JFE برای ساخت تاسیساتی در شرق ژاپن (منطقه Keihin) صورت می‌گیرد که سالانه ۶۰ هزار تن زباله پلاستیکی را پردازش و این مجموعه در ژاپن به یکی از بزرگترین مراکز بازیافت در نوع خود تبدیل خواهد شد.

این تاسیسات که هزینه آن ۶.۷۵ میلیارد ین (تقریبا ۴۶ میلیون دلار) برآورد شده، قرار است در اکتبر ۲۰۲۴ به بهره برداری برسد و انتظار می‌رود که انتشار کربن فولاد JFE را تا حدود ۱۶۰ هزار تن در سال کاهش دهد. بر اساس برنامه‌ای که برای استمرار گسترش استفاده از زباله‌های پلاستیکی تعیین شده، فولاد JFE تصمیم دارد که ظرفیت پردازش فعلی خود را تا سال مالی ۲۰۳۰ دو برابر کند.

تشویق صنعت به استفاده از ضایعات پلاستیکی در کاهش انتشار کربن

برنامه فدراسیون اقدامات داوطلبانه آهن و فولاد ژاپن نیز برای کاهش انتشار کربن، تشویق صنعت به استفاده از یک میلیون تن زباله‌های پلاستیکی در سال را در برنامه خود دارد، اما در این میان جمع‌آوری مواد ضایعات کافی برای دستیابی به این هدف یک چالش پیش رو خواهد بود.

در مقابل نیز، فولاد JFE بازیافت ضایعات پلاستیکی خود را در بخش تجاری گسترش خواهد داد که این منبع هنوز به طور کامل مورد استفاده قرار نگرفته است. البته به طور ویژه، این شرکت برای منابع ضایعات پلاستیکی صنعتی نگاهی فراتر از ظروف پلاستیکی دور ریختنی و بسته بندی شده برای تامین این منبع دارد.

ضایعات پلاستیکی چگونه باعث کاهش انتشار کربن می‌شوند؟

در فولادسازی، زباله پلاستیکی عمدتاً به عنوان جایگزینی برای مواد خام مانند زغال سنگ کک در کوره‌های بلند و کوره‌های کک استفاده می‌شود. ضایعات پلاستیکی معمولا قابلیت تبدیل به مواد قابل استفاده مجدد به صورت شیمیایی را دارند و در این صورت مقداری گاز و نفت صرفه جویی شده با استفاده از این منبع را می‌توان از کل انتشار کربن فولادسازان کسر کرد و در نتیجه ردپای کربن آنها را کاهش داد.

علاوه بر این، شرکت‌هایی که از پلاستیک در عملیات تجاری خود استفاده می‌کنند، می‌توانند بار پاکسازی نهایی را کاهش دهند. در نتیجه، استفاده از زباله‌های پلاستیکی به ویژه ظروف مصرفی و بسته بندی، در بخش تولیدات کارخانه افزایش پیدا می‌کند.

چشم انداز زیست محیطی فولاد JFE

چشم انداز زیست محیطی گروه JFE برای سال ۲۰۵۰ شناسایی شاخص‌های تغییرات آب و هوایی به عنوان اولویت اصلی است که بر اساس آنچه فولاد JFE توافق کرده برای رفع نیازها و فرصت‌ها در این زمینه اقدامات هماهنگی انجام شود.

از سویی دیگر تحت یک رویکرد چندجانبه برای کشف فناوری‌های نوآورانه که هم امیدوارکننده و هم کاربردی هستند، فولاد JFE قصد دارد که تلاش خود را به تحقق جهانی پایدارتر ادامه دهد.

شایان ذکر است شرکت فولادJFE ، یکی از تولیدکنندگان یکپارچه فولاد پیشرو در جهان، از طریق ادغام دو شرکت در سال ۲۰۰۳ تأسیس شد. این شرکت چندین کارخانه فولاد در ژاپن و شعبه‌های متعدد در سراسر جهان را اداره می کند. فولاد JFE از فناوری‌ها و دانش در سطح جهانی برای تولید طیف گسترده‌ای از محصولات بر اساس استراتژی «Only One, Number One» تمرکز دارد.

فولاد JFE با تولید مجموع ۹/۲۹‌میلیون تن فولاد خام در سال ۲۰۰۵ توانست جایگاه پنجم را در بین تولیدکنندگان برتر فولاد جهان بدست آورد.

این شرکت از سه خط تولید تشکیل شده است که شامل دو خط بزرگ تولید فولاد در نواحی ساحلی شرقی و دیگری در غرب ژاپن است. فولاد JFE همچنین دارای یک خط به نسبت کوچکتر به نام Chita نیز است که به‌رغم اندازه کوچک خود از بالاترین تکنولوژی فولاد جهان بهره‌مند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =