سیل

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خطوط مخابراتی و همچنین برق در روستای کلوسه به دلیل برخورد صاعقه قطع شده است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با بیان اینکه در حال حاضر ۹۸ درصد از مساحت استان اصفهان با خشکسالی شدید درگیر است، اظهار کرد: این در حالی است که بسیاری از حق‌آبه‌های اصفهان و به ویژه تالاب بین‌المللی گاوخونی که ۱۷۶ میلیون متر مکعب آب است، تامین نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در این شرایط میزان بارش در استان از ابتدای سال زراعی ۲۲ میلی‌متر بوده است، تصریح کرد: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به بارش‌های روزگذشته در استان اصفهان نیز تصریح کرد: بیشترین بارش در فریدونشهر با ۳۳ میلی‌متر ثبت شده و خوانسار و گلپایگان نیز به ترتیب با ۲۶ و ۲۳ میلی‌متر در رده‌های بعدی قرار دارند.

بارش ۵.۵ میلی‌متری در شهر اصفهان

وی با اشاره به بارش ۵.۵ میلی‌متری در شهر اصفهان نیز افزود: این بارش بعد از ۱۲ روز هوای اصفهان را سالم کرد.

شیشه فروش اضافه کرد: باید توجه داشت که بارش باران طی روز گذشته در اکثر مناطق استان گزارش شد و خسارت‌های اندکی را نیز به همراه داشت.

وی گفت: سیل بردگی مزارع کشاورزی و جاده‌ها در روستای کلوسه و همچنین قطعی برق و خطوط مخابراتی در این روستا به دلیل برخورد صائقه از جمله این خسارت‌ها بوده است.

آماده باش ۲۷۵ تیم عملیات امدادی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین با اشاره به آماده باش ۲۷۵ تیم عملیات امدادی از روز گذشته تاکنون افزود: باید توجه داشت که پیش بینی وزش تندباد شدید از سوی هواشناسی انجام شده و باید اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شود.

وی تصریح کرد: پلیس راه و راهداری در زمینه مدیریت ترافیک در محورهای شرقی استان اصفهان به ویژه نائین و خور و بیابانک در حالت آماده باش هستند اما رانندگان نیز باید نسبت به رعایت نکات ایمنی توجه داشته باشند.

شیشه فروش با بیان اینکه از پنجشنبه و جمعه سکون هوا را داریم، ادامه داد: باید توجه داشت که در اصفهان در ۸۰ درصد روزهای سال وزش باد را نداریم و این چالش بزرگی برای سلامت هوای این شهر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =