میلگرد

انجمن فولاد پاکستان به دولت این کشور پیشنهاد کرده برای توقف قاچاق فولاد از ایران و افغانستان به این کشور واردات فولاد تنها از مسیرهای دریایی مجاز باشد.

به گزارش ایراسین به نقل از بزینِس‌ریکوردر، انجمن فولاد پاکستان روز پنج شنبه ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) پیشنهاد داد دولت موقت این کشور به واردات فولاد تنها از مسیرهای دریایی مجوز دهد تا قاچاق سازمان‌یافته فولاد از ایران و افغانستان به پاکستان متوقف شود.

در این گزارش آمده که صنعت فولاد در پاکستان بسیار نادیده گرفته شده و چالش‌های آن مورد غفلت است.

این صنعت از فرار مالیاتی توسط بخش‌های غیررسمی و فروش فولاد بی‌کیفیت به صورت قاچاق آسیب می‌بینید در حالی که محصولات فولادی را در مقیاس بزرگ تولید می‌کند.

در همین حال با وجودی که این صنعت در پاکستان با چالش‌های گوناگونی روبه‌روست، اما همچنان منبع اصلی درآمد خزانه کشور به شمار می‌آید. این صنعت همچنین مشاغل زیادی در کشور ایجاد کرده و ۴۵ صنعت در پایین‌دست خود را تغذیه می‌کند.

قاچاق گسترده فولاد از ایران و افغانستان تهدیدی جدی برای بقای صنعت فولاد پاکستان به شمار می‌آید. قاچاق نه تنها تولید داخلی را از بین می‌برد و صادرات فولاد پاکستان را به‌طور منفی متاثر می‌کند، به خروج عظیم درآمد از خزانه ملی پاکستان و از بین رفتن فرصت‌های شغلی موجود در صنعت منتهی می‌شود.

صنعت فولاد پاکستان در شهر کویته در ایالت بلوچستان بیش از هر جای دیگر از قاچاق فولاد آسیب دیده است، هر چند هیئت فدرال درآمد و گمرک مقرراتی برای توقف قاچاق در این منطقه تعیین کرده‌اند اما هنوز بازار پاکستان پر از محصولات فولادی ایرانی است.

گفته شده در چند هفته گذشته حجم قاچاق کم‌وبیش کاهش پیدا کرده اما تجربه نشان می‌دهد که امکان ازسرگیری قاچاق به ویژه از شهرهای پنجگور و گوادر وجود دارد و بعید نیست سختگیری در مورد اعمال مقررات ضدقاچاق تداوم نداشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =