• ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
  • کد خبر: 45674
  • readingTime: ۱ دقیقه
شمش فولاد

آخرین گزارش پلتس نشان می‌دهد قیمت شمش فولاد دریای سیاه با افزایش ۵ دلاری به ۴۹۰ دلار به ازای هر تن رسید. از طرفی صادرکنندگان اندونزی و ویتنام نیز قیمت پیشنهادی خود را تا ۵۱۵ دلار افزایش داده‌اند. با این حال قیمت شمش فولاد صادراتی ایران نسبت به هفته گذشته تفاوتی نداشت و شمش در بورس کالا نیز کمتر از نیم درصد رشد کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آخرین گزارش پلتس نشان می‌دهد قیمت شمش فولاد دریای سیاه با افزایش ۵ دلاری به ۴۹۰ دلار به ازای هر تن رسید. از طرفی صادرکنندگان اندونزی و ویتنام نیز قیمت پیشنهادی شمش خود را تا ۵۱۵ دلار افزایش داده‌اند. رشد قیمت قراضه در طول هفته‌های گذشته دلیلی شد تا قیمت شمش فولاد در بازارهای جهانی صعودی شود. در آخرین معاملات قیمت قراضه وارداتی ترکیه به ۳۷۸.۵ دلار به ازای هر تن رسید. هر تن قراضه حدود ۲۸ دلار نسبت به ۲۰ روز قبل افزایش یافته‌ است و به دنبال آن در طول ۳ هفته قیمت شمش فولاد صادراتی دریای سیاه ۳۰ دلار به ازای هر تن افزایش پیدا کرد.

داده‌های پلتس و متال‌اکسپرت نیز از رشد قیمت شمش فولاد صادراتی ایران در هفته‌های گذشته خبر می‌دهد. بنابر این گزارش‌ها آخرین معامله شمش فولاد صادراتی ایران با قیمت ۴۷۰ دلار به ازای هر تن انجام شده است. متوسط قیمت شمش فولاد صادراتی ایران به قرار نمودار زیر است:

شمش فولاد روی مدار افزایش قیمت

قیمت شمش صادرات صادراتی ایران از اول مرداد صعودی شد ولی در طول هفته‌های گذشته به یک نسبت با شمش فولاد دریای سیاه رشد نکرد. با این حال افزایش متوالی قیمت شمش فولاد دریای سیاه چشم‌انداز قیمتی شمش فولاد صادراتی ایران را مثبت کرد ولی شرایط شمش فولاد در بورس کالا متفاوت است.

با وجود جو مثبت بازار جهانی شمش فولاد و افزایش قیمت‌ها، معاملات شمش‌فولاد در بازار داخلی صعودی نیست. در آخرین معامله شمش فولاد در بورس کالا متوسط قیمت هر کیلوگرم شمش فولاد کیلویی ۱۸ هزار و ۶۹۴ تومان تعیین شد. متوسط قیمت شمش فولاد در بورس کالا به قرار نمودار زیر است:

شمش فولاد روی مدار افزایش قیمت

قیمت شمش فولاد در بورس کالا از اواسط شهریورماه نزولی شد و در این مدت حدود ۹ درصد از قیمت خود را از دست داده‌ است. هفته گذشته پس از چندین هفته متوالی ریزشی، قیمت شمش فولاد در بورس کالا کمتر از نیم درصد افزایش یافت ولی همچنان در شرایط کم تقاضایی عرضه می‌شود. در معاملات این هفته ۱۴۸ هزار تن شمش فولاد در بورس کالا عرضه ولی تنها ۵۸ درصد از آنها معامله شد.

فعالان بازار معتقدند افزایش تقاضا در بازارهای جهانی در نهایت اثر مثبتی بر قیمت‌ معاملات بورس کالا دارد و احتمال رشد قیمت از همین نواحی وجود دارد ولی در هفته جاری قیمت شمش فولاد صادراتی ایران و شمش فولاد در بورس کالا متناسب با بازارهای جهانی به خصوص شمش فولاد دریای سیاه رشد نکرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =