سبحانی

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور گفت: تولید گریدهای خاص فولادی با ارزش افزوده بالا، درآمدهای ارزی زیادی را از محل صادرات این محصولات نصیب کشور می‌کند.

به گزارش ایراسین به نقل از دنیای معدن، بهرام سبحانی رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم انجمن فولاد ایران و فولادسازان و به خصوص فولاد مبارکه اصفهان تولید گریدهای خاص و جدید با ارزش افزوده بالاست، چرا که تولید محصولات معمولی و فولادی و به خصوص ساختمانی هم اکنون در بسیاری از کشورهای منطقه در دستور کار است و تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر برای ما می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور یادآور شد: تولید گریدهای جدید و محصولات ارزش افزوده بالا در این مقطع یک ضرورت انکارناپذیر است و باید در اهداف و برنامه های توسعه صنایع فولادسازی کشور تولید گریدهای خاص مورد توجه جدی قرار گیرد.

سبحانی اظهار داشت: تولید محصولات و گریدهای جدید صنعتی دو دلیل عمده برای فولادسازان کشورمان دارد اول اینکه تولید این محصولات ارزش افزوده زیادی دارد و درآمدهای زیادی را برای شرکت‌های تولید کننده دارد، دوم اینکه تولید محصولات می‌تواند بازارهای صادراتی بسیار خوبی را برای کشورمان ایجاد کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بیان کرد: بدون شک در بازارهای جهانی تولید محصولات خاص فولادی قیمت بالاتری دارند و این می‌تواند برای تولید کنندگان ایرانی آینده بسیار خوبی را متصور شود.

سبحانی با اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان در تولید گریدهای صنعتی خاص و جدید گرانقیمت اظهار داشت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند شرایط لازم را برای تولید انبوه این محصولات و توسعه صادرات آن به بازارهای هدف بیش از پیش تقویت کند

وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های خوب شرکت‌های دانش بنیان کمک خواهد کرد تا به جای تولید محصولات معمولی تولید محصولات با تکنولوژی‌های مدرن مورد توجه قرار گیرد تا فولادسازان بتوانند ارزش افزوده بیشتری را کسب کنند، همانطور که هم اکنون فولاد مبارکه، در حال تولید ورق های فولادی ارزشمند از جمله ورق‌های ضد زنگ، گالوانیزه ، ورق های فولادی رنگی، و ورق های قلع اندود با کیفیت بالا است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خاطرنشان کرد: بنگاه‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی هم اکنون به گریدهای خاص جدید فولادی نیاز دارند، لذا فولادسازان باید در زمینه تولید این گریدهای جدید صنعتی برنامه‌ریزی‌های لازم برای داشته باشند تا بتوانیم به تولید سالانه ۵۵ میلیون تن فولاد خام دست پیدا کنیم.

سبحانی افزود: در حال حاضر تولید فولاد کشورمان به حدود ۳۳ میلیون تن در سال رسیده است در حالی که ما هم اکنون برای تولید ۴۵ میلیون تن فولاد خام ظرفیت سازی کرده‌ایم، ولی چون از نظر زیرساخت‌ها کمبودهایی وجود دارد، عملاً نتوانسته‌ایم به تولید ۴۵ میلیون تن فولاد خام در سال دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به جایگاه شرکت فولاد مبارکه اصفهان در تولید فولاد مورد نیاز کشور اظهار داشت: فولاد مبارکه اصفهان به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد در منطقه با تولید کیفی محصولات فولادی و تحقق صنعت سبز فولاد در کشورمان نقش مهمی را در توسعه صنعتی کشور ایفا می کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در ادامه اظهارداشت: خوشبختانه در حال حاضر فولاد مبارکه اصفهان علاوه بر تولید گریدهای صنعتی جدید، تولید لوله‌های خطوط انتقال گاز و نفت را در دستور کار خود قرار داده که بخش زیادی از آن در داخل کشور به مصرف می‌رسد و مازاد تولید به بازارهای هدف صادر می‌شود.

سبحانی با اشاره به اهمیت تامین انرژی مورد نیاز شرکت‌های فولادی در فصل سرما یادآور شد: افزایش تولید گاز بر عهده شرکت ملی گاز ایران است و شرکت ملی گاز باید با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و استخراج گاز کمبودهای انرژی واحدهای صنعتی به خصوص صنایع فولادسازی را تامین کند و انجمن فولاد ایران به دنبال این است که میزان گاز مورد نیاز و نحوه تامین آن را برای فولاد سازان پیگیری کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در پایان تاکید کرد: شرکت ملی گاز ایران دارای طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی برای افزایش تولید گاز است و با توجه به ظرفیت‌های موجود در زمینه ذخایر گازی کشور، این شرکت می‌تواند در زمینه افزایش تولید گاز مورد نیاز برای مصارف داخلی گام‌های اساسی بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =