آرسلو

شرکت «آرسلورمیتال» برنده جایزه استفاده نوآورانه از سوخت‌های زیستی برای حمایت از کربن زدایی در فولاد و معدن شد و این جایزه ابتکاراتی را به رسمیت می‌شناسد که ردپای کربن و مصرف آب و انرژی را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فولاد در تولید کمتر کربن دی اکسید«CO۲» یکی از مصالح چند منظوره نسبت به سایر رقبای خود است و تولیدات فولادی و محصولات آن در راس دستاوردهای تکنولوژیکی بشر قرار دارد. حال با وجود اینکه در بهبود بخشیدن به کیفیت زندگی میلیاردها نفر در سراسر جهان نقش دارد، باید دید که چگونه می‌توان تولید فولاد را به بخشی از راه حل‌های زیست محیطی برای چالش‌های بزرگ و فوری تبدیل کرد.

به اعتقاد بخش تحقیق و توسعه شرکت آرسلورمیتال «ArcelorMittal»، موفقیت در این حوزه به توانایی در درک و بیان کردن تأثیرات زیست محیطی برمحصولات و روند تولیدات فولاد بر می‌گردد و به همان اندازه باید تأثیری که محصولات و راه حل‌های فولادی بر دنیای اطراف ما می‌گذارد، بررسی شود. در واقع هدف اصلی این است که مطمئن شویم هر پروژه تحقیقاتی که انجام می‌دهیم با در نظر گرفتن توسعه پایدار طراحی شده است.

از طریق ابزار نوآوری پایدار (SI)، تیم جهانی تحقیق و توسعه این شرکت اکنون هر برنامه تحقیقاتی جدیدی را در خط لوله توسعه مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد تا تعیین کند که آیا آن روش به زندگی پایدارتر کمک می‌کند یا خیر.

ابتکار شرکت ArcelorMittal در کاهش رد پای کربن در فولاد

برنده جایزه Altair در استفاده از سوخت‌های زیستی برای کربن زدایی از فولاد

شرکت ArcelorMittal برنده جایزه استفاده نوآورانه از سوخت‌های زیستی برای حمایت از کربن زدایی در فولاد و معدن شد.

این جایزه معتبر توسط Altair Enlighten در بخش فرآیند پایدار اعطا شده است. جوایز Altair Enlighten تنها جوایز صنعت خودرو هستند که به سبک وزنی و پایداری خودرو اختصاص داده می‌شود. آنها ابتکاراتی را به رسمیت می‌شناسند که ردپای کربن و مصرف آب و انرژی را کاهش می‌دهد و نفوذ اثراستفاده مجدد از مواد و بازیافت را افزایش می‌دهد. برندگان در مراسمی در تراورس، میشیگان، ایالات متحده برگزار شد، معرفی شدند.

این جایزه به قدردانی از تلاش های کارخانه ArcelorMittal برای کربن زدایی از فرآیندهای فولادسازی و استخراج معدن و استفاده نوآورانه آن در سوخت‌های زیستی اعطا شد.

حل چالش‌های زیست محیطی

تولید CO۲ یک چالش برای کل سیاره زمین است که بخش‌های تحقیق و توسعه شرکت آرسلو میتال در سراسرجهان با مشارکت و رهبری عملیات، یک نقشه راه واقع بینانه و جامع برای کاهش انتشار کربن تا ۳۰ درصد را تا سال ۲۰۳۰ طراحی کرده‌ است. البته برای تغییر روش تولید فولاد در مسیر مقابله با تغییرات آب و هوایی منابع و روش‌های جدیدی را به کار می‌گیرند. به طور کلی فولاد از طریق محصولات نوآورانه‌ای که ایجاد می‌کند و با کمک به توسعه پایدار از طریق بهره وری انرژی و منابع، قابلیت بازیافت و تأثیر کامل چرخه عمر و قدرت تأثیرگذاری مثبت بر جهان را دارد. فولاد در حال حاضر پایدارترین ماده شناخته شده است که احتمالا در آینده می‌تواند فراتر از این مرزها پیش برود.

علاوه بر این با وجودی که بر انتشار گازهای گلخانه‌ای در فولاد و معادن تمرکز می‌شود اما معیارهای توسعه پایدار شامل تمام روندهای اجتماعی و زیست محیطی شناسایی شده در نتایج توسعه پایدار خواهد بود. هنگامی که این داده‌ها با تخصص این شرکت در تجزیه و تحلیل چرخه عمر یا مطالعه اثرات زیست محیطی محصولات در مراحل تولید و استفاده و دفع آنها ترکیب می‌شود، این اطلاعات باعث می‌شود که توسعه پایدار در مرکز اصول طراحی برنامه تحقیقاتی باشد.

ابتکار شرکت ArcelorMittal در کاهش رد پای کربن در فولاد

پیشتازی در استفاده از انرژی‌های زیستی

پیناکین چاوبال، مدیر ارشد فناوری این شرکت، در این باره گفته است که این افتخار بزرگی است که توسط جوایز Altair برای تلاش‌هایی که برای کربن زدایی انجام می‌دهیم به رسمیت شناخته شدیم. ما به عنوان شرکت پیشرو فولاد در جهان، مسئولیت داریم که تلاش‌های صنعت خود را برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی هدایت کنیم. بنابراین متعهد به توسعه فناوری‌های کربن‌زدایی در صنعت هستیم. پروژه‌های استفاده و توسعه انرژی‌های زیستی که امروزه برای آنها شناخته شده‌ایم بخشی از برنامه‌های توسعه‌ای این کارخانه است که سایر موارد را می‌توان به استفاده از هیدروژن سبز، جذب کربن و استفاده مجدد یا ذخیره‌سازی و فناوری‌های الکترولیز مستقیم اشاره کرد.

به گزارش ایراسین، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در جهان شرکت آرسلورمیتال (ArcelorMittal) است که دفتر مرکزی این شرکت چندملیتی در شهر لوکزامبورگ سیتی، لوکزامبورگ قرار دارد. انجمن جهانی فولاد میزان تولید شرکت فولادساز آرسلور میتال ArcelorMittal را ۶۸ میلیون و ۸۹۰ هزار تن عنوان کرده و این شرکت را دومین شرکت فولادساز جهان طی سال گذشته میلادی اعلام کرد. این شرکت در راستای کربن‌زدایی کاهش ۲۵ درصدی شدت کربن فولاد تولیدی خود را تا سال ۲۰۳۰ و رسیدن به صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ مورد هدف قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =