آریافر

براساس تجارب و دستاوردهای منطقی برای ارایه و معرفی توانمندی‌های خاص در بخش‌های مختلف صنعتی، تولید یا معدنی بهترین راهکار برگزاری کنفرانس‌های ملی است که می‌تواند زمینه ارتباط گسترده میان فعالان یک عرصه مشخص را در موقعیت جغرافیایی مشخصی را فراهم کند.

به گزارش ایراسین، این درحالی است که در بخش معدن و بطور کلی معدنداری این مهم بیشتر از دیگر صنایع خودنمایی می‌کند و لازم است توجه ویژه‌ای در این زمینه داشته باشیم چون اصولا جمع‌اوری اطلاعات و ارایه آنها در غالب بسته‌های مشخص برای علاقمندان و صاحبان سرمایه نه تنها زمان‌بر بلکه هزینه بر است.

در این زمینه با درنظر گرفتن پتانسیل بالای معدنی کشورمان برهیچ کس پوشیده نیست که استفاده از این راهکار می‌تواند به ایجاد اطلس دقیق و قابل اعتمادی از فرصت‌ها و سوژه‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن کمک کرده و اولویت آنها را نیز برای صاحبان سرمایه به نمایش بگذارد.

اهمیت این رویداد در این است که اطلاعات جمع‌آوری شده از فرصت‌ها و پتانسیل‌های معدنی قطعا در استان بسیار کامل‌تر، دقیق‌تر و ملموس‌تر است تا بانک‌های اطلاعاتی پراکنده‌ای که بعضا در مراکزی خاص ارایه می‌شود و بسیاری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری به هیچ عنوان مطرح نمی‌شود.

از این رو نباید اصولا برگزاری چنین رویدادهایی را هزینه درنظر داشته باشیم بلکه به نوعی این رویدادهای ملی که هربار به میزبانی یک استان صورت می‌گیرد در واقع فرصتی غیرقابل تصور در اختیار معادن و پتانسیل‌های معدنی موجود قرار می‌دهد.

از سوی دیگر البته نباید فراموش کنیم که اکنون کارزار داخلی‌سازی برای معادن یا صنایع مرتبط ایجاد شده است می‌توان از همین پتانسیل‌ها استفاده بهینه داشت تا فعالان معدنی دستاوردهای تجربی خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و همکارانشان را در آن سهیم کنند یا اینکه با اعلام نیازهایشان به مراکز علمی و فنی زمینه‌ای فراهم کنند که تولیدکنندگان و مخترعان برای رفع نیازهای این معادن گام برداشته و رفته رفته بی‌نیازی از ورود کالاهای خارجی در کشور بخصوص در بخش معدن تجربه شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =