ایمیدرو

ستاد زنجیره فولاد برای توسعه متوازن این صنعت ضروری است. متاسفانه تاکنون زنجیره ارزش را تعریف نکرده و اجرا نکرده ایم.

به گزارش ایراسین، جلسه کنترل مدیریت ایمیدرو با حضور خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو و نمایندگان شرکت توسعه معادن و فلزات، فولاد مبارکه و چادرملو در محل این سازمان برگزار شد.

غریب پور در این نشست شرکت چادرملو را مخاطب قرار داد و گفت: مجتمع چادرملو با توجه به نیاز خود به منابع جدید سنگ آهن در آینده، به سمت اکتشاف و استخراج عمقی، حل مسائل زیست محیطی معادن از طریق مسئولان استانی و نیز همکاری اکتشافی با محدوده های تحت پوشش سازمان ها برود.

وی در ادامه افزود: همچنین، مجوز افزایش سرمایه به این شرکت برای اجرای طرح ها توسعه ای داده شود.

غریب پور گفت: ستاد زنجیره فولاد برای توسعه متوازن این صنعت ضروری است. متاسفانه تاکنون زنجیره ارزش را تعریف نکرده و اجرا نکرده ایم. فعالیت ها بیشتر جزیره ای بوده و استراتژی مدونی در این زمینه نداشته ایم. در این زمینه نیز کمتر با هم مذاکره کرده ایم. شاید برگزاری جلسات به تصمیم گیری ها کمک کند.

در ادامه عباس نعیمی قائم مقام رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه همه ما (ایمیدرو و شرکت های مرتبط با آن) برای توسعه کشور مسئولیم و در یک راستا قرار داریم، گفت: وقتی عملکرد شرکت ها بهبود یابد، عملکرد ایمیدرو نیز بهتر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: بخش معدن و صنایع معدنی کمترین استفاده را از تسهیلات داشته و به سمت افزایش سرمایه برای اجرای طرح های توسعه ای رفته است.

محمود نوریان مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو در این جلسه به تشریح برنامه این شرکت در سال ۹۸ پرداخت و گفت: در برنامه تولید امسال شرکت چادرملو، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندله، یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن آهن اسفنجی و یک میلیون تن شمش فولاد پیش بینی شده است.

وی در پایان افزود: طرح های توسعه ای فعلی این شرکت شامل اکتشافات مقدماتی و تفضیلی آنومالی دی ۱۹، احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۰ مگاوات است. احداث گندله سازی جدید به ظرفیت ۴ میلیون تن، جزو برنامه های آتی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =