هوش مصنوعی

دانشمند حوزه هوش مصنوعی گفت: متاسفانه اغلب سازمان‌ها و کارخانه‌ها درباره هوش مصنوعی بیشتر به فکر چگونگی استفاده از آن هستند و به تحقیق درارتباط با هوش مصنوعی نمی‌پردازند در صورتی‌که تحقیق و توسعه در حوزه هوش مصنوعی الزامی است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شهاب البحری دانشمند حوزه هوش مصنوعی امروز شنبه در رویداد سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی با اشاره به اینکه استفاده قابل اعتماد از هوش مصنوعی در دنیای امروز الزامی است، اظهار داشت: در دنیای امروز با افزایش استفاده از هوش مصنوعی، بسیار مهم است که از موضوعات مربوط به آن بصورت قابل اعتماد مورد استفاده قرار گرفته و ارائه شود. این اعتماد استفاده‌کنندگان می‌تواند بخش مهمی از هرگونه تلفیق موفقیت‌آمیز این تکنولوژی در دنیای تکنولوژی مدرن امروز باشد.

وی با اشاره به نقش فزاینده هوش مصنوعی در علوم مختلف افزود: استفاده از هوش مصنوعی تنها هوش آن و استفاده از آن نیست بلکه باید قابل اطمینان باشد. موضوع هوش مصنوعی در بسیاری از حیطه‌ها مثل صنعت، تکنولوژی و درمان قابل استفاده است اما بیشتر سازمان‌ها و کارخانه‌ها درباره هوش مصنوعی بیشتر به فکر چگونگی استفاده از آن هستند و به تحقیق درارتباط با هوش مصنوعی نمی‌پردازند.

دانشمند حوزه هوش مصنوعی با تاکید بر لزوم ایجاد بخش مجزا جهت تحقیق در حوزه هوش مصنوعی در کارخانه‌ها تصریح کرد: ایجاد بخش مجزا برای تحقیق و توسعه هوش مصنوعی در کارخانجات امری ضروری است. اینکه بتوان استفاده از هوش مصنوعی را در سطوح آزمایشی و تحقیقاتی ترکیب کرد، در دنیای امروز بسیار حائز اهمیت است.

البحری اضافه کرد: تجربه تحقیقات هوش مصنوعی می‌گوید اعتماد صد درصد به اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی از جمله چت جی پی تی وجود ندارد. اعتماد در تصمیم‌گیری و استفاده از هوش مصنوعی باید با یکدیگر ترکیب شود. امروزه ژورنال‌های زیادی بر روی قابل اعتماد بودن هوش مصنوعی کار می‌کنند.

وی ادامه داد: تحقیقات نشان می‌دهد که اجزای زیادی باید وارد هوش مصنوعی شود تا درصد قابل اعتماد بودن این تکنولوژی را افزایش دهد، همچنین باید بتوان از تاثیرات جانبی هوش مصنوعی و مضرات فیزیکی و ذهنی آن دوری کرد.

دانشمند حوزه هوش مصنوعی یادآور شد: استفاده از هوش مصنوعی باید براساس هوش نخبه‌ای، تحقیق و توسعه بوده و تجربه و اطلاعات دقیقی براساس آن به‌وجود بیاید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =