• ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
  • کد خبر: 4350
  • readingTime: ۱ دقیقه
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت اصفهان

مدیر شرکت سپاهان دور متغیر، با زمینه فعالیت تولید گیربکس های صنعتی با اشاره به اینکه ثابت نبودن ارز صنعت را نابود می کند، اظهار داشت: تأمین نقدینگی در شرایط امروز یکی از اصلی ترین مشکلات تولیدکنندگان است و متاسفانه همین موضوع باعث شده که فعالیت تولید کنندگان و حجم تولید روز به روز با کاهش روبرو باشد.

مسعود نصراصفهانی در گفت و گو با ایراسین با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه صنعت با ۲۰ سال سابقه کار امروز با چالش ها و مشکلات زیادی روبرو شده است، تصریح کرد: قوانین حماتی آن طور که باید و شاید در حمایت از تولید کننده موفق نبوده و دچار ضعف هستند.

وی افزود: نبود امکان مبادلات ارزی تولیدکنندگان با شرکای خارجی از دیگر موضوعاتی است که تولید کننده را فلج می کند، چرا که واردات چینی باعث شده که تولید کننده داخلی به خاک بنشیند و این موضوع کاهش صادرات و تأمین مواد اولیه تولیدکنندگان را به دنبال دارد.

نصر اصفهانی ادامه می دهد: برخی از شرکت ها می توانند محصولاتی را تولید کنند که قابل رقابت با مشابه خارجی است و این یعنی ارزآوری برای کشور، اما اگر این شرکت ها حمایت نشوند و ما در حالت تحریم باشیم، مجبور می شویم که اجناس اسقاطی اروپا را با پول نقد توسط دلالان بخریم و متضرر شویم.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط امروز، صنعت در حال خرد شدن است و نمی توانیم موفق شویم، تاکید کرد: افرادی هستند که یک دهه در یک رشته صنعتی فعالیت می کنند و آن را به جاهای خوبی می رسانند، اما به خاطر اینکه در جامعه آرامش خاطر معیشتی وجود ندارد مجبورند ازشغلشان استعفا بدهند و به شغل دیگری روی بیاورند.

مدیر شرکت سپاهان دور متغیر با انتقاد از مدیریت نمایشگاه صنعت تصریح کرد: نمایشگاه باید پل ارتباطی ایجاد کند و از اطراف و اکناف برای دیدن صنایع اصفهان به نمایشگاه سرازیر شوند، اما با وجود اینکه اصفهان قطب صنعت به شمار می رود و بعد از ۲۰ کیلومتر که از شهر دور شویم، در هر کوچه و برزن یک صنعت کار مشاهده می شود، اما متاسفانه در نمایشگاه صنعت شاهد خیل عظیم صنعتگران و افراد وابسته به صنعت نبودیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =