انتقال اب

عملیات مرحله دوم انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان که از پروژه‌های بزرگ ملی و با حمایت ویژه فولاد است با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، عملیات مرحله دوم انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان آغاز شد.

عملیات اجرایی مرحله نخست این پروژه مهرماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و هم اینک در ۲۴ نقطه فعال با حضور ۱۴ پیمانکار فعال است. پیش‌بینی می‌شود که مرحله نخست انتقال آب از دریای عمان تا پایان سال به اتمام برسد.

در مرحله نخست انتقال آب از دریای عمان ۷۰ میلیون متر مکعب و در مرحله دوم ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب به اصفهان انتقال داده می‌شود. طول مسیر انتقال آب از دریای عمان به اصفهان ۹۸۰ کیلومتر است و تاکنون آزادسازی ۵۲۰ کیلومتر از مسیر انجام و ۴۲۰ کیلومتر حفاری و ۲۱۴ کیلومتر لوله گذاری شده است.

انتقال آب از دریای عمان بخشی از طرح احیای زاینده رود است که با اجرای مرحله نخست برداشت آب از زاینده رود توسط صنایع قطع خواهد شد و در مرحله دوم علاوه بر آب صنایع، مازاد آب در بخش آشامیدنی، کشاورزی و حقابه محیط زیست هم مصرف خواهد شد.

عملیات مرحله دوم انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان آغاز شد

هزینه اجرای مرحله نخست طرح ۲۵ و نیم هزار میلیارد تومان و مرحله دوم ۱۱۳ هزار میلیارد تومان است که تمامی هزینه اجرای این دو مرحله را صنایع بزرگ استان اصفهان از جمه شزکت فولاد مبارکه تامین خواهند کرد.

گفتنی است فولاد مبارکه در فاز اول پروژه انتقال آب دریای عمان به اصفهان ۲۵ هزار میلیارد تومان و در فاز دوم برای تجهیزات ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

هم اکنون در ۲۴ جبهه کاری در این فاصله ۵۲۰ کیلومتری، ۱۴ پیمانکار در حال فعالیت هستند و پیش بینی می‌شود تا پایان سال مرحله نخست اجرایی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =