دانش اموزان

معاون وزیر و رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف از تغییر در سازوکار ارزشیابی و تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور، تعمیق یادگیری است و معلمان باید از آن صیانت کنند.

به گزارش ایراسین، محسن زارعی اظهار کرد: تغییر در نظام و شیوه ارزشیابی مخالفانی داشت اما با وجود هجمه‌ها، تصمیم گرفته و مصوب شد که نظام سنجش اصلاح شود، البته رویکردها در این تغییر، تعمیق و تقویت یادگیری است.

وی با اشاره به اینکه آمار دانش آموختگان دانشگاهی بیکار جامعه ما بیش از بیکاران بی سواداست، گفت: پیش از این تاکید بر حافظه محوری و نه یادگیری، باید یادگیری جایگزین حفظ کردن شود و وظیفه ما است از تغییر در سازوکار طراحی سوال، اجرا و تصحیح و نمره گذاری صیانت کنیم.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: پیش از این، کنار گذاشتن کتاب به دانش‌آموز تحمیل شد و منبع آزمون به جزوه و سوالات پرتکرار تنزل یافت و در این شرایط دانش‌آموز صرفاً به دنبال کسب مهارت در تست زنی بود.

زارعی خاطرنشان کرد: شاخص‌ها نشان داده است که سوالات امتحانات نهایی سال گذشته استاندارد و مناسب بوده است.

وی گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در ۶ هزار حوزه امتحانی در آزمون نهایی شرکت می‌کنند و برای پایه یازدهم و دوازدهم از ۱۱ عنوان درس و برای پایه دهم ۱۲ عنوان درس امتحان نهایی گرفته خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =