مولوی زاده

مدیرعامل شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان از کلنگ‌زنی طرح‌های تولید کاتالیست‌های پتروشیمی، سالن پخت و خردایش و ساخت بزرگ‌ترین و مجهزترین آزمایشگاه کاتالیست و عناصر خاکی در کشور خبر داد.

به گزارش ایراسین، مدیرعامل شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان از کلنگ‌زنی و افتتاح طرح‌های توسعه‌ای این شرکت با حضور معاون اقتصادی استانداری تهران، رئیس سازمان صمت استان تهران، فرماندار ویژه شهرستان ورامین و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران خبر داد. در این مراسم طرح‌های توسعه‌ای شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان که با سرمایه گذاری هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات انجام شده بود، به بهره‌برداری رسید.

محمدحسین مولوی‌زاده، مدیرعامل شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان در حاشیه این مراسم بیان کرد: خطوط تولید نسل جدید کاتالیست‌های صنایع فولاد و خط تولید نیترات نیکل با ظرفیت تولید سالانه بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ تن به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

وی عنوان کرد: این محصول علاوه بر تامین نیاز داخلی و جلوگیری از خروج ارز از کشور، موجب اشتغال‌زایی ۱۵۰ نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم و بیش از یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم در شهرستان ورامین شده است.

مدیرعامل شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان در ادامه به کلنگ‌زنی طرح‌های تولید کاتالیست‌های پتروشیمی، سالن پخت و خردایش و ساخت بزرگ‌ترین و مجهزترین آزمایشگاه کاتالیست و عناصر خاکی در کشور اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها با اعتباری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال با سرمایه‌گذاری و حمایت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با نماد بورسی «ومعادن» در بورس افتتاح می‌شود که منجر به اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر نیروی انسانی و تحت پوشش قراردادن سه هزار خانوار در منطقه محروم ورامین میشود.

مولوی‌زاده خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این طرح‌ها، تولید بومی انواع کاتالیست که محصولی استراتژیک و دانش‌بنیان است و در صنایع مادر همچون فولاد، نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارد، کشور را از واردات و وابستگی به خارج بی‌نیاز می‌کند و البته سودآوری و تولید ثروت ملی و جلوگیری خروج ارز را هم به دنبال دارد.

وی یادآور شد: بیش از ۵۰ درصد طرح‌های توسعه‌ای این شرکت در دو سال گذشته هم‌زمان با آغاز به‌کار دولت خدمت‌گزار و مردمی، به دست متخصصان و مهندسان شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان به ثمر نشسته است که با اتکای بر خدای منان، در تلاش هستیم ادامه این مسیر موفقیت‌آمیز را با حمایت‌های گروه بزرگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و سایر مسئولان و مدیران دلسوز استانی و کشوری طی کنیم و سربلند از این راه دشوار برآییم.

شایان ذکر است که شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان از شرکت‌های تابعه هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، با توجه به شرایط اقتصادی کشور و در زمینه تحقیق و تولید کاتالیست و بومی‌سازی دانش تولید کاتالیست به منظور مقابله با تحریم‌های ظالمانه و تامین نیاز داخلی این محصول و جلوگیری از خروج ارز از کشور در حال فعالیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =