• ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
  • کد خبر: 42238
  • readingTime: ۴ دقیقه
ممیزی

گردهمایی ممیزان داخلی فولادمبارکه با حضور جمعی از معاونین و مدیران و تیم ممیزی شرکت با عنوان "چشمان فولاد" برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، گردهمایی ممیزان داخلی فولادمبارکه نهم شهریورماه ۱۴۰۲ با حضور جمعی از معاونین و مدیران و تیم ممیزی شرکت با عنوان "چشمان فولاد" برگزار شد. این گردهمایی هر ساله با حضور مدیران و ممیزان داخلی این شرکت برگزار می‌شود و امسال نیز به روال هرسال، گزارشی از روند ممیزی و نتایج آن به مدیران ارائه شد که در این گزارش، وضعیت انطباق فرایندهای سازمان با استانداردهای مدیریتی مورد بررسی قرار گرفت.

فرایند ممیزی داخلی فولادمبارکه در کشور بی‌نظیر است

علی کیانی رئیس سیستم‌های مدیریت کیفیت و سرآمدی شرکت فولاد مبارکه در این‌باره بیان کرد: فولاد مبارکه تنها شرکتی است که در حوزه تربیت سرمایه‌های انسانی لازم برای اجرای فرایندهای ممیزی این نظام را عملیاتی کرده است. ما به دنبال یک کار تیمی برای برداشتن گام‌های بهبود مستمر در سازمان هستیم که همین تفکر باعث شده فرایند ممیزی داخلی که به صورت سالانه در این شرکت انجام می‌شود در بین دیگر کسب‌وکارهای کشور بی‌نظیر باشد. همچنین ایشان اشاره نمود با استقرارصحیح استانداردها می توان مسیر تعالی را برای رسیدن به قله ها روشن کنیم.

اجرای فرایند ممیزی داخلی برای اولین بار با حضور نفرات مرتبط از ۱۲ شرکت اصلی گروه فولاد مبارکه

وی افزود: برای توسعه و عملیاتی کردن نظام‌های مدیریتی و توسعه تفکر بهبود تحول در خارج از شرکت به عنوان یکی از مأموریت های اصلی واحد استراتژی و تعالی سازمانی از ۱۲ شرکت اصلی گروه فولادمبارکه نیز در این دوره دعوت شد تا در فرایند ممیزی داخلی به عنوان مشاهده گر شرکت کنند که با برگزاری بیش از ۲۸۰ نفر-ساعت حضور در فرایند ممیزی برای ۲۵ نفر، موفق شدیم برای اولین بار ارائه تجربه و دانش اجرای فرایند ممیزی استانداردهای مدیریتی به کارشناسان و مدیران مرتبط در سطح گروه را داشته باشیم.

استانداردهای جدیدی در فولادمبارکه به‌زودی پیاده‌سازی می‌شود

کیانی توضیح داد: در همین راستا چهار پروژه اصلی در فولادمبارکه در حوزه استانداردها برای انطباق‌پذیری فرایندهای سازمان با استانداردهای مدیریتی در حال پیگیری بوده که از جمله آن می‌توان به پیاده‌سازی استاندارد مدیریت بازدهی آب، پیاده‌سازی استاندارد مدیریت تداوم کسب‌وکار ، استاندارد مدیریت نوآوری و عارضه‌یابی سیستم مدیریت کیفیت محصول اشاره کرد.

۹۹ نفر در فرایند ممیزی داخلی امسال شرکت کردند

قائمی کارشناس سیستم‌های مدیریت کیفیت و سرآمدی خاطر نشان کرد: ۱۰۶ نفر تیم ممیزی داخلی فولاد مبارکه را تشکیل می‌دهند که از این میزان ۲۱ نفر برای اولین بار به عنوان مشاهده‌گر به تیم ممیزی شرکت اضافه شده‌اند و از سایر نفرات باقی مانده ۷۸ نفر ممیز در این دوره حضور داشتند که از این تعداد ۲۱ سرممیز بر کار آن‌ها نظارت می‌کردند.

وی تصریح کرد: فرایند ممیزی داخلی سال ۱۴۰۲ در بازه زمانی ۷ مرداد ماه لغایت ۳۱ مرداد ماه و به مدت ۱۷۳ نفر روز در ۱۴۲ کمیته تحول شرکت فولاد مبارکه برگزار شد که مشارکت همه لایه‌های سازمان در این دوره به صورت چشمگیری قابل تأمل بود و جای تشکر ویژه دارد.

کارشناس سیستم‌های مدیریت کیفیت و سرآمدی تأکید کرد: همچنین گزارشی از یافته‌ها، میزان باز بودن اقدامات اصلاحی دوره قبلی، مهم‌ترین نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود حوزه‌های تمرکز این دوره به حاضران در جلسه ارائه شد. علاوه براین، نحوه اجرای فرایندهای ممیزی، آموزش‌های برگزار شده و نحوه اضافه شدن ممیزین جدید به مجموع ممیزان نیز تشریح گردید.

از تجربیات پیشکسوتان برای فهم فلسفه های تاریخی بسیار مهم و ارزنده است

علی کیانی رئیس سیستم‌های مدیریت کیفیت و سرآمدی شرکت فولاد مبارکه در ادامه عنوان کرد: یکی از مهمانان ویژه این گردهمایی، آقای مهندس شهریاری معاون اسبق تکنولوژی فولادمبارکه بودند که به مدت ۱۵ سال در سمت معاونت تکنولوژی شرکت حضور داشتند.

وی افزود: ایشان ضمن بیان تعدادی از خاطرات و تجربیات خود درسه دهه فعالیت در کمیته تحول تکنولوژی در حوزه استانداردهای مدیریتی بیان کردند گزارشات ممیزی، کمترین محصول انجام این فرایند است و انتقال دانش بین واحدها و بالارفتن تجربه برای بهتر انجام دادن کار محصول ارزشمندتری است که در این فرایند بدست می‌آید و توسعه سیستم های مدیریتی از این طریق در واحدهای سازمانی با سهولت بیشتری انجام می‌پذیرد. همچنین وی به این نکته اشاره کرد که با راه اندازی شرکت فولاد مبارکه، استقرار استاندارد مدیریت کیفیت محصول با تفکر توسعه سیستمی ساختار یافته در کل کشور از طریق شرکت فولاد مبارکه صورت پذیرفت.

کیانی رئیس سیستم‌های مدیریت کیفیت و سرآمدی شرکت فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: ایشان تاکید داشتند برای اینکه بتوانید در شرکت فولاد مبارکه موفق باشید باید جهانی یا حداقل کشوری فکر کنید و سازمانی عمل کنید. ممیزی داخلی در شرکت می تواند فرهنگی را بوجود آورد که واحدها نسبت به هم بدون اینکه هیچ واکنش منفی نشان دهند از همدیگر انتقاد کنند.

وی تصریح کرد: در پایان آقای دکتر ناظمی معاونت تکنولوژی ضمن تشکر و قدردانی از ممیزان و واحدهای سازمانی که در این دوره مشارکت داشتند، اظهار داشتند که ما همواره سعی داریم فرایند ممیزی داخلی یک فرایند پویا و زنده باشد و مشارکت واحدها به نحو احسن برای ارزش افرینی بیشتر جلب شود. همچنین ابراز امیدواری نمودند در گام بعدی بایستی یک برنامه مناسب برای ریشه‌یابی و رفع مغایرت‌های کشف شده طراحی و اجرا شود و جمع بندی خود را از اجرای فرایند ممیزی ارائه نمودند.

رئیس سیستم‌های مدیریت کیفیت و سرآمدی شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد: در پایان نیز تعدادی از حاضرین پیشنهادات و نکاتی را در مورد هر چه بهتر اجرا کردن سیستم های مدیریتی ارائه نمودند که معاونین و مدیران حاضر نسبت به این نکات پاسخ های خود را ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =