مدرسه

اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مصوب کردند تعداد کلاس‌های بالای ۴۰ دانش آموز تا پایان برنامه هفتم به صفر برسد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس در توضیح مصوبات این کمیسیون گفت: امروز در ادامه بررسی لایحه برنامه به فصل ۱۹ و ماده ۸۸ به بعد این لایحه رسیدیم که در این ماده جداولی از سوی دولت ارائه شده که سنجه‌هایی هستند به عنوان هدف برنامه هفتم؛ مثلا بر اساس جدول شماره ۲۰ مقرر شد تا ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان تا پایان برنامه هفتم حداقل یک مهارت شغلی، هنری فرهنگی ورزشی را بگذرانند قرار شد دانش آموزان بازمانده از تحصیل به ۱۰ درصد کاهش یابد و کلاس های با تراکم بالای ۴۰ نفر به صفر برسد.

زنگنه افزود: در این مصوبه قرار شد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی سالی ۲ بار در اردوهای اولویت ساز شرکت کنند نسبت دانشجو معلم به اساتید دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی به ۳۰ نفر برسد یعنی به ازای هر ۳۰ دانشجو-معلم یک استاد داشته باشیم نسبت اعضای هیأت علمی تمام وقت به کل استادان در این دو دانشگاه ۸۰ درصد شود و سرانه فضای آموزش و پرورش مدارس ۶.۱ متر مربع به ازای هر دانش آموز باشد. نسبت دانش آموز به مربی امور تربیتی به ازای هر ۱۵۰ دانش آموز یک مربی باشد همه مدارس بالای ۷۵ دانش آموز هم باید یک مربی تربیتی داشته باشند به ازای هر ۲۸۰ دانش آموز یک معلم ورزشی حضور داشته باشد ۵۰ درصد کلاس ها هوشمند و فناورپایه شوند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: تا انتهای برنامه هفتم باید ۶۰ درصد معلمان برنامه ارتقای کیفی را گذرانده باشند همچنین تعداد کلاس های بالای ۳۵ نفر در دوره ابتدایی باید به صفر برسد.

زنگنه بیان کرد: دانش آموزان دارای یک مهارت شغلی یا هنری که موفق به دریافت گواهینامه از وزارت آموزش و پرورش باشند به ۶ میلیون نفر برسد و حداقل ۲.۵ نمره به معدل دانش آموزان متوسطه دوم افزوده شود دانش آموزان هم حداقل یک بار در سال بتوانند در اردوهای آموزشی فرهنگی شرکت کنند.

وی سهم آموزش و پرورش از بودجه های سنواتی در طول برنامه هفتم را ۱۵ درصد عنوان و بیان کرد: در ماده ۸۸ این لایحه، وزارت آموزش و پروش مکلف شده تا سند جامع نیروی انسانی اعم از استخدام تا بازنشستگی را ظرف ۶ ماه از تصویب برنامه هفتم، طراحی کرده و به تصویب هیأت دولت برساند. معنای آن این است که کل مباحث مربوطی به جذب، استخدام، آموزش ضمن خدمت و بازنشستگی معلمان را خود وزارت آموزش و پرورش تهیه می کند.

نماینده مجلس افزود: در این نشست همچنین مصوب شد تا سازمان اداری و استخدامی ردیفهای استخدامی و جذب دانشجو در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی را تا زمان تهیه سند مربوطه، تنظیم کند. قرار شد با همکاری حوزه های علمیه منتخب و سایر دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی، سازمان اداری و استخدامی و وزارت آموزش و پرورش این مورد را پیش برده و از میان فارغ التحصیلان دارای واجد شرایط نیز اقدام به جذب معلم کند. دانشجوان دانشگاه فرهنگیان هم ۵۰ درصد حقوق مصوب را دریافت خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =