آهک سازی فولاد مبارکه

رئیس واحد آهک‌سازی فولاد مبارکه، از انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده (شات‌دان) کوره شماره یک واحد آهک‌سازی خبر داد.

به گزارش ایراسین، خشایار پاسیار، رئیس واحد آهک‌سازی فولاد مبارکه، از انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده (شات‌دان) کوره شماره یک واحد آهک‌سازی خبر داد.

وی با بیان اینکه آهک موردنیاز واحد فولادسازی فولاد مبارکه توسط دو کوره دوّار این واحد تأمین می‌شود، گفت: با توجه به نیاز به بهینه‌سازی اتصالات سگمنت‌های نگه‌دارنده و آجر نسوز انتهای کوره، عملیات شات‌دان کوره مذکور در دستور کار قرار گرفت و در فضایی کاملاً ایمن در تیرماه سال جاری انجام شد.

پاسیار اظهار داشت: بهینه‌سازی صورت‌گرفته بر روی رینگ زیر شوت ورودی کوره که در شات‌دان قبلی صورت گرفته بود در این برنامه تعمیراتی مورد بررسی قرار گرفت که با عملکرد قابل‌قبول در حاضر بدون نیاز به تعمیرات همچنان در حال بهره‌برداری است. این قسمت از کوره به دلیل ریزش نسوز و دفرمگی ورق هر سال نیاز به تعویض ورق و نسوز داشت و صرف زمان و هزینه زیادی را می‌طلبید؛ بنابراین با تلاش همکاران در بخش تعمیرات مکانیک و نسوز، به شکل اصولی اصلاح گردید و این امر در کاهش هزینه‌ها و زمان شات‌دان نقش بسزایی داشته است.

علی رستمی، کارشناس تعمیرات مکانیک واحد آهک نیز در این زمینه افزود: در جریان این عملیات تعمیراتی، برای اولین بار، اتصالات سگمنت‌ها به‌صورت کامل تعویض شد. همچنین با توجه به دسترسی ایجادشده بر روی طوق انتهای کوره، تعمیرات اساسی این طوق نیز با موفقیت انجام شد. علاوه بر این تعویض نسوز انتهای کوره از دیگر فعالیت‌هایی بود که در راستای تعویض سگمنت‌ها با همکاری واحد نسوز عملیاتی شد.

میرکاظمی کارشناس تعمیرات برق و ابزار دقیق واحد آهک هم تصریح کرد: در این شات‌دان با توجه به تعمیرات کلی نسوز کوره‌ها، غلاف کلیه سنسورهای حرارتی کوره در راستای افزایش عملکرد تولید، تعویض و اصلاح شدند.

رئیس واحد آهک سازی فولاد مبارکه در خاتمه از تمامی مدیران و کارکنان واحدهای سرویس‌دهنده، تعمیرات، تعمیرگاه مرکزی و واحد نسوز قدردانی کرد.

انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده کوره شماره یک واحد آهک‌سازی فولاد مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =