فولاد مبارکه

بخش صنعت و معدن به واسطه ثروت‌آفرینی و سودآوری خود نقش کلیدی در توسعه زیرساخت‌های حیاتی کشور دارد و به عنوان پیشرانان پیشرفت کشور تحولات سازنده ای را برای خلق آینده‌ای بهتر در کشور رقم زده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین: صنایع و معادن در کشوری مثل ایران از ظرفیت‌ بالایی برخوردار است و نقش کلیدی در اقتصاد کشور بازی می‌کند. ایران به‌عنوان یکی از ۱۵ کشور معدنی برتر دنیا و با داشتن بالغ‌بر ۷ درصد از منابع معدنی دنیا، یکی از کشورهای مستعد در این عرصه است.

در سال‌های گذشته استفاده از این ظرفیت‌های عظیم به‌ویژه در بخش معادن، در دستور کار دولت‌ها قرارگرفته که درنتیجه توسعه معادن با افزایش اکتشاف، استخراج و فرآوری همراه بوده است. آمارهای مربوط به این پیشرفت‌ها، بارها در رسانه‌ها عنوان شده که بررسی آن، نشان می‌دهد که افزایش این فعالیت‌ها به رشد و ارتقاء معیشت، اشتغال و امیدآفرینی در جامعه کمک شایانی کرده است.

اما اگر بخواهیم از دریچه دیگری به خدمات بخش صنعت و معدن به کشور نگاه کنیم؛ باید بگوییم که ثروت‌آفرینی و سودآوری شرکت‌های معدنی و صنعتی، باعث شده این شرکت‌ها درزمینهٔ توسعه زیرساخت‌های حیاتی کشور سرمایه‌گذاری کنند.

پیشرانان پیشرفت، یکی از ابرپروژه‌های مهمی است که در دولت فعلی کلید خورده است و باعث شده تحولات خوبی در کشور برای ارتقاء زیرساخت‌ها رقم بخورد. ۱۱ میلیارد دلار صادرات سالانه، تولید ۵۴ میلیون تن محصول معدنی، فلزی و پتروپالایشی، معادل ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه پس از بهره‌برداری و ایجاد ۲۱ هزار شغل مستقیم و ۶۴ هزار شغل غیرمستقیم ازجمله مزیت‌ها و ظرفیت‌های این پروژه‌های عظیم پس از بهره‌برداری است؛ ابرپروژه‌ای در قالب ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور که در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان اجرا خواهد شد.

دراین‌بین گروه فولاد مبارکه با ۴ پروژه مهم و با احداث نورد گرم ۲ با ظرفیت ۴.۲ میلیون تن کلاف و ورق گرم، احداث واحدهای نیروگاهی سیکل ترکیبی با ظرفیت ۹۱۴ مگاوات، احداث واحد تولید آهن اسفنجی فولاد هرمزگان با ظرفیت ۲ میلیون تن آهن اسفنجی و تکمیل و بهره‌برداری شبکه فاضلاب ۶ شهر مجاور مبارکه با تصفیه ۳ میلیون مترمکعب پساب در سال در این زمینه تأثیرگذار بوده است.

فولاد مبارکه؛ پیشرو در صنعت سبز

علاوه بر این فولاد مبارکه درزمینهٔ توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر با احداث بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور در شرق اصفهان و بزرگ‌ترین نیروگاه بادی کشور به‌زودی به نماد تولید انرژی پاک برای تحقق صنعت سبز تبدیل می‌شود.

مسیر توسعه زیرساخت‌های کشور، مسیری ماندگار برای خلق آینده‌ای بهتر است که با اشتغال‌زایی برای چندین هزار نفر از مردم عزیز در سراسر کشور در زمان اجرای پروژه‌ها و پس‌ از آن همراه خواهد بود. همچنین فولاد مبارکه به‌عنوان بهترین شرکت ایران از نظر ارزش‌افزوده و سودآوری در سال ۱۴۰۱ نقشی اساسی را بازی می‌کند؛ نقشی که باعث شده رتبه ایران را تا جایگاه دهم دنیا درزمینهٔ تولید فولاد برساند.

افتخارات بخش صنعت و معدن کشور به‌ویژه صنعت فولاد، مهری تأییدی بر توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر وجود ظرفیت‌های عظیم در این بخش برای جدا شدن اقتصاد کشور از نفت است. تکیه‌بر صنایع پیشرانی نظیر صنعت فولاد می‌تواند تحولی بزرگ را در صنعت و اقتصاد کشور رقم‌زده و فصل جدیدی را برای نقش‌آفرینی ایران در اقتصاد بین‌الملل آغاز کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =