عمان

چندی پس از سرمایه‌گذاری شرکت برزیلی وله، بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ آهن جهان در منطقه الدقم عمان حالا شرکت کره‌ای پوسکو در راس یک کنسرسیوم چندملیتی آمده تا پروژه‌ای به عمر نزدیک به ۵۰ سال را در این منطقه اجرا کند.

به گزارش ایراسین به نقل از چیلان، شرکت آهن و فولاد پوهانک به اختصار (پوسکو) در کره جنوبی از امضای یک قرارداد با «هایدروم» خبر داده است. هایدروم شرکتی مستقر در کشور عمان است که در زمینه تولید هیدروژن سبز فعالیت دارد. قرارداد دو شرکت کره‌ای و عمانی با هدف تولید هیدروژن سبز در ۴۷ سال آینده در منطقه الدقم عمان منعقد شده است.

در این قرارداد، کنسرسیومی به رهبری پوسکو و متشکل از چند شرکت کره‌ای، فرانسوی و تایلندی برنامه احداث یک مجتمع انرژی تجدیدپذیر با ظرفیت پنج گیگاوات و تولید ۲۲۰ هزار تن هیدروژن سبز را دارند. شرکت‌های کره‌ای سامسونگ‌اینجینیرینگ، کوریاسوتِرن‌پاوِر و کوریاایست-وِست‌پاوِر، شرکت فرانسوی اِن‌جی و شرکت تایلندی پی‌تی‌تی‌ای‌پی اعضای کنسرسیوم هستند.

این کنسرسیوم قصد دارد ساخت واحدهای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و هیدروژن سبز را تا سال ۲۰۲۷ میلادی (۱۴۰۶ خورشیدی) آغاز کند و تا سال ۲۰۳۰ میلادی (۱۴۰۹ خورشیدی) به پایان برساند.

ورود کره‌ای‌ها در پی سرمایه‌گذاری برزیلی‌ها

این نخستین موفقیت اخیر عمان در جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیست. چندی پیش نیز وب‌سایت استیل‌اوربیس از امضای قراردادی میان شرکت برزیلی وَله در جایگاه بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ آهن و نیکل جهان با شرکت بندر الدقم و شرکت المرافق در عمان خبر داد. در پی این توافق‌ یک مجتمع یکپارچه صنعتی برای تولید فولاد سبز در منطقه ویژه اقتصادی الدقم کشور عمان احداث می‌شود.

در این مجتمع با استفاده انرژی‌های پاک و هیدروژن، بریکـت گرم آهن اسفنجی و دیگر محصولات زنجیره فولاد را که در تولید آنها کربن کمی منتشر می‌شود، تولید خواهد شد.

وله همچنین یادداشت‌ تفاهم‌هایی با شرکت راه آهن عمان و شرکت راه‌آهن الاتحاد امارات متحده عربی امضا کرده تا از شبکه ریلی امارات-عمان برای انتقال سنگ آهن و گندله استفاده کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =