گوشت قرمز

علی‌اصغر ملکی، رییس اتحادیه گوشت گوسفندی نزدیک شدن به عید قربان را از عوامل گرانی گوشت می‌داند و توضیح می‌دهد: هرساله با نزدیک به عید قربان و آمدن حجاج از مکه، شاهد افزایش قیمت دام و گوشت قرمز هستیم چرا که دامداران دام خود را عرضه نمی‌کنند؛ به دنبال کاهش عرضه در میادین، گوشت گوسفندی با قیمت بیشتری به دست مصرف‌کننده می‌رسد

به گزارش خبرنگار ایراسین، مشاهدات میدانی نشان می‌دهد قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز در روزهای اخیر به حوالی ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. اگرچه به نقل از خبرآنلاین هرکیلوگرم ران گوشت گوسفندی با بهای نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان هم به فروش می‌رسد. بازار گوشت قرمز زمستان ۱۴۰۱ را با افزایش پشت سرگذاشت تا تقاضا روند نزولی باشد. در نهایت مسئولان با واردات و ممنوعیت صادرات، ثبات نسبی را در دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ به بازار بازگردادند. ولی موج گرانی از آخرین روزهای هفته گذشته به بازار گوشت قرمز بازگشت؛ اکثر قصابان شهر عامل این گرانی را با وجود ریزش شدید مصرف گوشت، نزدیک شدن به عید قربان می‌دانند و بر این باورند عرضه دام کاهش محسوسی یافته زیرا دامداران دام‌های خود را برای عرضه در آستانه عید قربان نگه داشته‌اند.

علی‌اصغر ملکی، رییس اتحادیه گوشت گوسفندی درمورد وضعیت قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر به خبرنگار ایراسین می‌گوید: قیمت گوشت گوسفندی در روزهای گذشته تغییر کرده و شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم که علت اصلی این گرانی، عرضه کم است. البته تقاضا در بازار هم بالا نیست.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی نزدیک شدن به عید قربان را از عوامل گرانی گوشت می‌داند و توضیح می‌دهد: هرساله با نزدیک به عید قربان و آمدن حجاج از مکه، شاهد افزایش قیمت دام و گوشت قرمز هستیم چرا که دامداران دام خود را عرضه نمی‌کنند؛ به دنبال کاهش عرضه در میادین، گوشت گوسفندی با قیمت بیشتری به دست مصرف‌کننده می‌رسد. همچنین مناسبت‌های دیگر مانند تاسوعا و عاشورا در پیش است که منجر به کاهش عرضه دام می‌شود.

ملکی با بیان اینکه نمی‌توان دامدار را مجبور به فروش دام‌ کرد می‌افزاید: دامدار دام را مال و سرمایه خود می‌داند و تمایل دارد در بازار بهتر با قیمت بالاتر عرضه کند. لذا شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز تا عید قربان خواهیم بود.

گزارش میدانی از بازار گوشت قرمز اصفهان حکایت از این دارد که در حال حاضر ران ممتاز گوسفندی در بازار با قیمت حدود ۳۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد؛ قیمت هر کیلوگرم فیله گوسفندی حوالی ۷۰۰ هزار تومان، سردست گوسفندی ممتاز و ماهیچه گوسفندی بیش از ۴۰۰ هزار تومان، شقه ممتاز بدون دنبه گوسفندی حدود ۳۳۵ هزار تومان، گردن گوسفندی ۳۸۰ هزار تومان است. اگرچه گوشت قرمز در قصابی‌های سطح شهر قیمت ثابتی ندارد و گاهی با اختلاف قیمت چند ده هزار تومانی به مشتری عرضه می‌شود. همچنین گوشت چرخ کرده مخلوط ممتاز در بسته‌بندی ۵۰۰گرمی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای حدود ۲۱۰ هزار تومان قیمت خورده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =