• ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
  • کد خبر: 54142
  • readingTime: ۲ دقیقه
کالابرگ

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استقبال از طرح کالا برگ الکترونیک بالا بوده و تاکنون ۵۳ میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند، گفت: این طرح در برنامه‌ریزی برای استفاده جامعه هدف موفق عمل کرده است.

به گزارش ایراسین، ولی اسماعیلی درباره اجرای طرح کالا برگ الکترونیک اظهار کرد: در نشستی که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونان وی برگزار شد، راستی‌آزمایی اجرای این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: ۲۲۰ هزار فروشگاه به این سامانه متصل شده و از حدود ۶۱ میلیون ایرانی واجد شرایط، بیش از ۵۳ میلیون نفر از طرح فجرانه یا همان کالا برگ الکترونیک برخوردار شده اند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ادامه اجرای این طرح یادآور شد: آنچه مهم است اینکه باید دهک‌های پایین شناسایی شوند تا افراد بهتر از این طرح بهره ببرند. البته با توجه به سامانه‌هایی که برای تعیین دهک بندی وجود دارد، این طرح تاکنون در تعلق گرفتن به جامعه هدف موفق بوده است.

اسماعیلی با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیک نباید فقط به بازه زمانی خاصی محدود شود، تصریح کرد: با توجه به تورم فعلی و نیازمندی مردم به تأمین کالاهای اساسی، این طرح ظرفیت ادامه دار بودن و تقویت را دارد تا کالاهای اساسی به دهک‌های مورد نظر برسد و دولت سیزدهم نیز در این خصوص اهتمام دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد دهک‌های پایین از این طرح استقبال کرده اند، گفت: تماس‌های متعددی از سوی مردم با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص رضایت آنها از این طرح برقرار شده و مردم از دسترس بودن کالاها و مراجعه آسان برای خرید اعلام رضایت کرده اند.

طرح کالابرگ الکترونیکی مصادف با حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز از تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ کلید خورد و تا ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت.

بر اساس گزارش ایرنا، «طرح فجرانه» یک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت‌های مبنا سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه التفاوت قیمت سبد مبنا سال ۱۴۰۱ با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین می‌شود، به این صورت که قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳.۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳.۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰.۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

شیر کم چرب، پنیر، ماست کم چرب، تخم مرغ، گوشت سفید، روغن مایع، ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و گوشت گوساله از جمله اقلام این طرح بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =