صادرات آهن اسفنجی

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان ضمن اشاره به اینکه قطعات در مجموعه گل‌گهر بومی‌سازی می‌شود و به دانش بومی در فولاد رسیده‌ایم؛ گفت: استان کرمان رتبه اول تولید کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی و رتبه سوم تولید شمش در کشور را دارد.

به گزارش ایراسین به نقل از فارس، امیر حسن‌زاده معاون امور اقتصادی استاندار کرمان، پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران کشوری و استانی شرکت‌کننده در همایش روایتگران پیشرفت از مجموعه گل‌گهر اظهار داشت: کرمان بهشت معادن ایران است و دومین ذخیره سنگ‌آهن کشور با رقمی برابر با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن در گل‌گهر است.

وی بیان داشت: پروانه بهره‌برداری معدن گل‌گهر تحت نمایندگی دولت است و حدود ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم در گل‌گهر مشغل به‌کار هستند در حالی که ۲۰ سال قبل فقط یک شرکت در این منطقه بود و سنگ خام بار می‌شد و از بندرعباس صادر می‌کردند.

حسن‌زاده ادامه داد: اعتقاد دولت بر این است که کار در جمهوری اسلامی و در همه دولت‌ها انجام شده است و اتفاقات خوبی‌ها طی این سال‌ها روی داده و شاهد پیشرفت هستیم.

وی ابراز داشت: در مجموعه گل‌گهر به تولید میله‌گرد رسیده‌ایم و در سال آینده همچنین تولید ورق را خواهیم داشت که این پیشرفت‌ها نشان‌دهنده رشد جمهوری اسلامی است.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان افزود: قطعات در مجموعه گل‌گهر بومی‌سازی می‌شود و به دانش بومی در فولاد رسیده‌ایم و می‌توانیم این دانش را به کشورهای دیگر منتقل کنیم.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: استان کرمان رتبه اول تولید کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی و رتبه سوم تولید شمش در کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه در اکتشاف معادن عقب هستیم و اکتشاف حلقه مفقوده توسعه معادن در ایران است، اظهار کرد: صنایع پایین‌دستی را با نگاه دانش‌بنیان در گل‌گهر برنامه‌ریزی می‌کنیم.

حسن‌زاده همچنین از دستور مقام معظم رهبری از سال ۹۰ در زمینه توجه به اقتصاد معدنی سخن به‌میان آورد و افزود: مجموعه تفریحی و گردشگری گهرپارک را معدن گل‌گهر ساخته و دولت و شهرداری نمی‌توانست این چنین مجموعه‌ای بسازد و همچنین گل‌گهر فاضلاب شهر سیرجان را اجرا می‌کند و این مسؤولیت اجتماعی هدفمند در راستای توسعه اقتصاد معدنی است.

وی با اشاره به پروژه انتقال آب خلیج‌فارس توسط شرکت گل‌گهر سیرجان عنوان کرد: انتقال ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب طراحی شده و فاز اول به بهره‌برداری رسیده است.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان یادآور شد: ۷ خط کنسنانتره، دو خط گندله و خط آهن‌اسفنجی و تولید شمش را در گل‌گهر داریم.

حسن‌زاده بیان داشت: صنعت فولاد پیشتاز است و این پیشرفت را جمهوری اسلامی داشته است، اما اقتصاد معدنی در کشور جای کار دارد.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در سیرجان علاوه بر ذخایر گل‌گهر همچنین در شرق این شهرستان دو محدوده مهم مس داریم که تولیدات خوبی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =