علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه گفت: پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی در مقایسه با سال گذشته دو برابر بهتر بوده و پرشور بودن آن تداعی‌گر شور و هیجان بورس در سال ۹۸ است. امیدوارم مجددا شاهد سال‌هایی پر رونق در بازار سرمایه باشیم.

به گزارش ایراسین، علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی «بورس، بانک و بیمه» در مقایسه با سال گذشته دو برابر بهتر بوده و پرشور بودن آن تداعی‌گر شور و هیجان بورس در سال ۹۸ است. امیدوارم مجددا شاهد سال‌هایی پررونق در بازار سرمایه باشیم.

او تکمیل کرد: پیش‌بینی بورس مستلزم دانستن تاریخچه مختصری از گذشته کوتاه‌مدت آن است. بازار سرمایه از اسفندماه سال گذشته با تجربه یک حرکت شارپی تا حدود ۴۰ درصد افزایش را تجربه کرد. اواسط اردیبهشت ماه امسال بود که ریزش شدیدی را در بورس شاهد بودیم؛ به گونه‌ای که تنها در یک حرکت افتی ۵ درصدی رقم خورد که همین امر باعث افزایش نگرانی‌ها در بازار سرمایه شد.

وی افزود: اکنون شاخص، روند متعادلی را طی می‌کند. به این ترتیب ارزش معاملات در مقایسه با ۳ هفته گذشته افت شدیدی داشته است. نگاه کلی به شاخص، احتمال ریزش را نسبت به صعود آن محتمل‌تر نشان می‌دهد؛ چرا که ارزش معاملات پایین آمده و در بهترین حالت این روند می‌تواند یک اصلاح زمانی باشد.

این کارشناس بورس در ادامه عنوان کرد: نرخ دلار آزاد که یکی از مولفه‌های مهم در بازار سرمایه محسوب می‌شود، در هفته گذشته وارد کانال ۴۰ هزار تومان شد. همچنین انتخابات مجلس نیز در پیش است که می‌تواند حوالی اسفندماه در بورس تاثیر خود را بر جای بگذارد.

علی عصاری یادآور شد: از سوی دیگر نیز امسال، ترس از بازار سرمایه پس از ۲ سال رکود از میان رفت و امیدواریم یک گذار منطقی صعودی را در نیمه دوم سال شاهد باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه به سهام‌داران ریسک گریز پیشنهاد کرد: در تمام دوران سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در صندوق‌های سهامی، ریسک کمتری برای سهام‌داران به‌دنبال دارد. سرمایه‌گذاری در سهام‌های کوچک و متوسط شرکت‌هایی که که مسیر خود را از شرکت‌های بزرگ و شاخص جدا کرده‌اند نیز می‌تواند؛ گزینه مناسبی باشد.

وی پیرامون تاثیر اخبار بر بازار سرمایه تصریح کرد: دیگر اخبار مثبت نمی‌توانند مانند گذشته بورس را دستخوش تغییر کنند. امروز نیازمند تغییرات اساسی در سیاست‌های بازار هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =