• ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
  • کد خبر: 37559
  • readingTime: ۱ دقیقه
فولاد هند

وزارت فولاد هند، نسخه اولیه نقشه ‌راه ۱۰ ساله فولاد هند را به دولت مرکزی این کشور ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، وزارت فولاد هند، نسخه اولیه نقشه ‌راه ۱۰ ساله فولاد هند را به دولت مرکزی این کشور ارسال کرد. این برنامه میان‌مدت با هدف توسعه پایدار و تضمین رشد بلندمدت این بخش تنظیم شده است.

نسخه اولیه نقشه ‌راه ۱۰ ساله فولاد هند با استفاده از نظرات دست‌اندرکاران صنعت فولاد، دانشگاه‌ها، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، شرکت‌های طراحی و مهندسی و سایر وزارتخانه‌ها و ادارات و با برگزاری جلساتی با حضور ارکان تأثیرگذار در این صنعت تدوین شده است.

این برنامه بر موضوعاتی نظیر سرعت بخشیدن به اقدامات فناورانه و نوآورانه، بهبود بهره‌برداری از سنگ آهن و زغال‌سنگ، فناوری‌های کربن‌زدایی و استفاده از ضایعات صنعت فولاد مانند سرباره فولاد متمرکز است.

همچنین راه‌هایی برای تقویت ارتباط صنعت با آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و دانشگاه‌ها برای انجام تحقیقات مشترک، بررسی مالکیت معنوی آثار تولید شده از طریق تحقیق و توسعه برای کل بخش فولاد و شناسایی منابع بودجه تحقیق و توسعه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

به گزارش ایراسین، هند با تولید ۱۲۴.۷میلیون فولاد خام در سال ۲۰۲۲ با افزایش ۵.۵ درصدی تولید نسبت به سال ۲۰۲۱ روبرو بود و پس از چین در رتبه دوم در بین تولیدکنندگان بزرگ فولاد در دنیا قرار گرفت. این در حالی است که بسیاری از کشورهای نامدار در زمینه تولید فولاد در دنیا از جمله چین، هند، آمریکا و ژاپن به صورت معناداری با کاهش تولید روبرو بودند.

هند طبق برنامه‌ای مدون با محوریت انجمن تولیدکنندگان فولاد این کشور قرار است ظرفیت تولید فولاد خود را تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰۰ میلیون تن در سال برساند.

TATA، VDANTA، JSW، SAILوJindal Steel and Power از جمله فولادسازان مطرح این کشور هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =