اسماعیلی

معاون برنامه ریزی و فناوری فولاد خراسان با اشاره به اهمیت تکمیل زنجیره تولید در واحدهای تولیدی گفت: این کارخانه به عنوان تنها کارخانه‌ای کشور است که تمام زنجیره تولید را در استان خود در اختیار دارد.

به گزارش ایراسین، بهروز اسماعیلی، در این زمینه گفت: سرمایه‌گذاری در سنگان تضمینی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه  بود و برهمین اساس می‌توانیم به ظرفیت اصلی دستیابی یابیم و امیدواریم تا پایان سال در مجموع به تولید مجموع سه و نیم میلیون تن تولید برسیم، اما تا امروز ۶۴۰ هزار تن نورد داشتیم و ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن شمش تولید شده است.

اسماعیلی  درباره سهم فولاد خراسان از بازار محصولات داخلی ایران نیز اظهار کرد: طی سال ۹۷، سهم این مجتمع در تولید میلگرد و شمش ۷ درصد و در آهن اسفنجی ۵ درصد بود و برنامه این شرکت تا سال ۱۴۰۴، احداث ۵ میلیون تن کنسانتره، ۵ میلیون گندله، ۳.۵ میلیون تن آهن اسفنجی، ۳.۵ میلیون تن شمش و ۱.۳ میلیون تن محصولات نوردی است.

اسماعیلی در ادامه افزود: برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این واحد فولادسازی جهت دستیابی به اهداف تعیین شده اصولا براساس افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع است به عنوان مثال- در واحد بریکت سازی -  برای جلوگیری از هدر رفت مواد اولیه با استفاده از ملاس چغندر غبار ایجاد شده در واحد آهن اسفنجی را تغلیظ کرده و دوباره آن را به کوره شارژ می‌کنیم.

این مقام مسئول در فولاد خراسان همچنین تاکید کرد: البته این پایان کار نیست چون با توجه به قرار گرفتن این کارخانه در مسیر خطوط راه‌آهن در بخش حمل و نقل نیز برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته که حجم بالایی از سنگ آهن و برخی مواد اولی دیگر با استفاده از خطوط ریلی به کارخانه منتقل شود و از نقطه تخلیه تا واحدهای مصرفی همگی با نوارنقالبه جابجا می‌شوند، به عنوان مثال ۵۵ تا ۶۰ درصد کنسانتره و گندله مورد نیاز کارخانه با واگن به محل تولید منتقل می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و فناوری فولاد خراسان همچنین تصریح کرد: در سال جدید افزایش ۲۰۰ واگن قطار باری برای منطقه شرق کشور اضافه شده که می‌تواند در کاهش هزینه‌های جابجایی مواد اولیه فولاد در منطقه خراسان موثر باشد و ارزش افزوده بالاتری در اختیار کارخانه قرار دهد و امکان سرمایه‌گذاری‌های هدفمندتری برای مجموعه مهیا کند.

وی در ادامه اظهار کرد: در نیمه اول سال جاری علی‌رغم تمامی مشکلات تحریمی، نوسان‌های اقتصادی و همچنین برخی کمبودهای مواد اولیه توانستیم ۸ درصد افزایش تولید را در کارنامه این واحد تولیدی ثبت کنیم و همچنین در بخش صادراتی دستاورد قابل توجهی هم به خود اختصاص دادیم.

اسماعیلی به خبرنگار ما درباره میزان صادرات گفت: خوشبختانه برنامه‌ریزی‌های اصولی در این واحد باعث شده تا طی شش ماه نخست امسال نزدیک به ۱۲۰ درصد بیشتر از کل سال گذشته صادرات انواع محصولات داشته باشیم از این رو می‌توانیم ادعا کنیم تحریم‌ها هیچ تاثیری در انجام امور بازرگانی فولاد خوزستان نداشته است.

معاون برنامه‌ریزی و فناوری  فولاد خوزستان تاکید کرد: امسال برنامه فولاد خراسان صادرات ۵۰۰ هزار تن بوده که تاکنون ۷۰ درصد آن محقق شده و تا پایان سال یقین داریم می‌توانیم به برنامه برسیم بدون اینکه نگران کارشکنی‌های آمریکا علیه صنعت فولاد کشورمان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =