سالن آرایش

با نزدیک شدن به سال جدید تقاضا برای مراجعه به سالن‌های زیبایی افزایش چشمگیری می‌یابد و در این میان صحبت‌هایی از تعرفه‌های نجومی در فضای مجازی به گوش می‌رسد. اختر مولا افضل، نایب رئیس اتحادیه آرایشگران زنان معتقد است قیمت‌های نجومی خدمات زیبایی صحت ندارد.

به گزارش ایراسین، با افزایش نرخ دلار و به دنبال آن رشد قیمت لوازم آرایشی، برخی آرایشگران از کاهش نوبت‌ گیری مشتریان برای روزهای پایانی اسفند ماه خبر می‌دهند. افزایش بهای دلار در دو سه ماه اخیر تبعات زیادی برای آرایشگران و مشتریان به همراه داشته است؛ بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد سالن‌های زیبایی درپی افزایش هزینه‌های جاری چاره‌ای جز بالا بردن قیمت خدمات خود ندارند ولی آرایشگران برای جلوگیری از دست دادن مشتریان خود، به دریافت هزینه و درآمد کمتر رضایت می‌دهند. اختر مولا افضل، نایب رئیس اتحادیه آرایشگران زنان استان اصفهان درمورد پیش‌بینی وضعیت کسب‌وکار سالن‌های زیبایی در آستانه سال ۱۴۰۲ به خبرنگار ایراسین می‌گوید: «با این اوضاع فعلی پیش‌بینی وضعیت کسب‌وکار آرایشگران در آستانه سال جدید امکان‌پذیر نیست. قیمت‌ها و تعرفه‌های آرایشگری به دلیل بالا رفتن نرخ دلار، افزایش بسیار زیادی پیدا کرده است. این رشد قیمت‌ها مردم را سرگردان کرده است چراکه بسیاری تمایل به مراجعه به آرایشگاه‌ها در آستانه سال جدید را دارند. ولی با این رشد هزینه‌ها، شمار زیادی از مشتریان توان مالی ندارند و از مراجعه به سالن‌های زیبایی اجتناب می‌کنند.»

نایب رئیس اتحادیه آرایشگران زنان با اشاره به وضعیت آتی کسب‌وکار آرایشگران توضیح می‌دهد: «فقط مراجعه‌کنندگان از وضعیت فعلی متضرر نمی‌شوند، رشد قیمت‌ها نه تنها برای مشتریان بلکه برای خود آرایشگران هم تبعاتی به دنبال دارد. این روزها مخارج سالن‌ها، بهای اجناس آرایشی و بهداشتی، دستمزد شاگردان و... بالا رفته است و آرایشگر توان پرداخت آن را ندارد.» درحال حاضر دریافت خدماتی مانند رنگ مو، پروتئین تراپی، کراتینه، فیشیال و... برای برخی افراد دست‌نیافتنی شده است و بعضی از مشتریان می‌گویند برای دریافت این خدمات باید حداقل حقوق یکی دو ماه خود را پس‌انداز کنند.

در این میان صحبت‌هایی از تعرفه‌های چند ده میلیون تومانی رنگ و احیای مو در فضای مجازی به گوش می‌رسد؛ به‌طوری که تعدادی از سالن‌ها زیبایی برای خود اسم و رسمی راه‌انداخته‌اند و فقط قیمت رنگ مو در آستانه سال جدید را با اعمال تخفیف ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان اعلام می‌کنند؛ مولا افضل معتقد است چنین قیمت‌هایی وجود ندارد و بیان می‌دارد: «حداقل در شهر ما این موضوع صحت ندارد و زیر نظر صنف ما چنین قیمت‌هایی تاکنون مشاهده نشده است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =