TATA

هند برای رساندن ظرفیت فولاد خود به دوبرابر وضع موجود، برنامه‌ریزی‌هایی را جهت رفع محدودیت‌هااین صنعت انجام داده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تولیدکنندگان فولاد هند به دنبال تغییرات در زیرساخت‌های لجستیکی این کشور برای دوبرابر کردن ظرفیت تولید محصولات فولاد این کشور تا ۳۰۰ میلیون تن در سال هستند.

یکی از محدودیت‌های لجستیکی، کمبود در خطوط ریلی این کشور است که بسیاری از مسئولین این کشور آن را گلوگاهی برای صنعت فولاد این کشور توصیف کرده‌اند. مدیر راه‌آهن ملی هند معتقد است خطوط ریلی از شرق این کشور توان انتقال سنگ‌آهن مورد نیاز کارخانه‌های این کشور را ندارد. علاوه با توجه به تعهدات هند برای صادرات سنگ‌آهن، معادن این کشور درصد قابل توجهی از سنگ خود را با استفاده از خطوط ریلی جابجا می‌کنند که این میزان از نوامبر تا ژانویه امسال ۱۷ درصد افزایش یافته است.

انجمن فولاد هند در گزارشی اعلام کرده که تنها ۱۰۰ میلیون تن از کل ۱۴۰ میلیون تن سنگ آهنی که از معادن شرقی این کشور برداشت می‌شود با استفاده از ریل جابجا شده و مابقی آن از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای به مقاصد مختلف منتقل شده است. در این گزارش آمده است که با توجه به هدف هند برای دوبرابر کردن ظرفیت تولید فولاد در این کشور، طول این خطوط ریلی که از ادیسه به مرکز هند کشیده شده باید دوبرابر شود.

به گزارش ایراسین، هند با تولید ۱۲۴.۷میلیون فولاد خام در سال ۲۰۲۲ با افزایش ۵.۵ درصدی تولید نسبت به سال ۲۰۲۱ روبرو بود و پس از چین در رتبه دوم در بین تولیدکنندگان بزرگ فولاد در دنیا قرار گرفت. این در حالی است که بسیاری از کشورهای نامدار در زمینه تولید فولاد در دنیا از جمله چین، هند، آمریکا و ژاپن به صورت معناداری با کاهش تولید روبرو بودند.

هند طبق برنامه‌ای مدون با محوریت انجمن تولیدکنندگان فولاد این کشور قرار است ظرفیت تولید فولاد خود را تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰۰ میلیون تن در سال برساند. TATA، VDANTA، JSW، SAILو Jindal Steel and Power از جمله فولادسازان مطرح این کشور هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =