سامانه احراز

در حاشیه برگزاری نمایشگاه الکامپ تفاهم نامه همکاری میان مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور امضا شد.

به گزارش ایراسین، در حاشیه آخرین روز از بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک «الکامپ»،  علی رهبری رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و محمدباقر اثنی عشری رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

از موضوعات مهم این تفاهم می توان به توسعه کاربردهای تجارت الکترونیکی، آموزش، ترویج و فرهنگ سازی در این حوزه و تحقق دولت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال اشاره کرد.

همچنین تسهیل و حمایت از توسعه کسب و کارهای الکترونیکی و کسب و کارهای مبتنی بر فاوا، توسعه بکارگیری امضای الکترونیکی و تدوین ضوابط و مقررات مرتبط با کسب و کارهای الکترونیکی و کسب و کارهای مبتنی بر فاوا از دیگر موضوعات پنج گانه این تفاهم نامه می باشد.

در این راستا مرکز توسعه تجارت الکترونیکی باید ایجاد زمینه مشارکت و تسهیل در دسترسی به منابع اطلاعاتی لازم جهت توسعه کاربردهای تجارت الکترونیک و همکاری و مشارکت در دوره های آموزش، ترویج و توسعه تجارت الکترونیکی در استانها و شهرها را در دستور کار خود قرار دهد.

همچنین در ادامه از سه سامانه، سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی، سامانه اطلاع‌ رسانی قیمت کالاها و خدمات و سامانه ثبت نام غیرحضوری برای امضای الکترونیکی و نظارت سیستمی بر عملکرد دفاتر تحویل امضا در غرفه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نمایشگاه الکامپ با حضور قائم مقام وزیر در امور بازرگانی، سرپرست سازمان توسعه تجارت و رییس سازمان حمایت رونمایی به عمل آمد.

علی رهبری رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره به سامانه ایجاد شده برای گواهی امضا گفت: در حال حاضر شهروندان برای دریافت گواهی امضا باید با اطلاعات هویتی به مراکز خدمات دولت مراجعه و اقدامات لازم برای ثبت نام را انجام دهند اما با این سامانه ۸۰ درصد فرآیندها از جمله دریافت اطلاعات هویتی و پرداخت اینترنتی هزینه صدور گواهی آنلاین است و صرفا برای احراز هویت نهایی و جلوگیری از سوءاستفاده باید به مراکز مذکور مراجعه و اثر انگشت از شهروندان دریافت شود.

وی با تاکید بر مذاکره با شرکت ملی پست، گفت: سامانه غیر حضوری گواهی امضای الکترونیک می‌تواند به صورت کامل آنلاین شود؛ در همین خصوص در حال مذاکره با شرکت ملی پست برای تفاهم نامه هستیم تا احراز هویت نهایی و دریافت اثر انگشت در آدرس اعلام شده کاربر از سوی پست با دستگاه PDA باشد.

رهبری در ادامه افزود: سامانه اطلاع رسانی ثبت کالا و خدمات از طرح‌های ملی جدید است که نقش مهمی در کاهش فساد و افزایش نظارت دارد.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در این نشست با اشاره به همکاری با سازمان نصر، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم این تفاهم نامه به عنوان بحثی ملی توسعه راهکارهای الکترونیک و آموزش و همکاری است.

رهبری در انتها گفت: از دیگر اقدامات در دستور کار تفاهم نامه با این سازمان، همکاری نظام صنفی در راستای تحقق دولت الکترونیک و بهبود نظارت حاکمیت بر کسب و کارها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =