• ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
  • کد خبر: 29878
  • readingTime: ۱ دقیقه
آرسلورمیتال arcelormittal

گزارش‌های مالی آرسلورمیتال نشان می‌دهد این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افت درآمد روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آرسلورمیتال گزارش تولید و فروش فولاد خود را منتشر کرد. این گزارش حاکی از آن است که این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه با کاهش فروش همراه بوده است.

تولید فولاد خام این شرکت در سه ماهه سوم، از ۱۷.۲ میلیون تن مدت مشابه در سال گذشته به ۱۴.۹ میلیون تن کاهش یافت که در این گزارش دلیل کاهش سود این شرکت و همچنین کاهش در بخش تولید مواردی نظیر جنگ روسیه و اوکراین، افزایش هزینه‌های ناشی از محدودیت‌های انرژی و رکود در بازارهای جهانی ذکر شده است.

همچینین قیمت سنگ آهن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶.۵ درصد کاهش داشته است که به کاهش درآمدها نیز منجر شده و به همین خاطر مجموع تولید سنگ آهن گروه از ۱۳ میلیون تن در مدت مشابه سال قبل به ۱۰.۶ میلیون تن کاهش یافته است.

در پی اتفاقاتی که در سه ماهه سوم سال جاری میلادی افتاده، این شرکت در تلاش است تا علاوه بر کاهش میزان تولید خود به خاطر کاهش تقاضا و رکود بازار، برای جلوگیری از ضررهای احتمالی، هزینه‌های ثابت را کاهش داده و پروژه‌هایی را نیز در راستای بهینه‌سازی مصارف انرژی و دیگر زمینه‌ها انجام خواهد داد. همچنین این فولادساز قصد دارد پروژه‌های استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را در پلنت‌های خود توسعه داده و فولادهای کم‌کربن را با استفاده از تکنولوژی‌های کوره قوس الکتریکی تولید کند.

آرسلورمیتال همچنین قصد دارد تا با رساندن ظرفیت پلنت فولادی حزیرا به ۱۵ میلیون تن تا سال ۲۰۲۶، ۷.۴ میلیارد دلار در راستای تولید محصولات فولادی برای استفاده در کارخانه‌های خودروسازی و همچنین در بالادست زنجیره هند سرمایه‌گذاری کند.

شرکت آرسلورمیتال دومین تولیدکننده فولاد در جهان است که تولید فولاد خام آن، در سال ۲۰۱۱ معادل حدود ۸۰ میلیون تن برآورد شده‌است که دفتر مرکزی این شرکت در لوکزامبورگ قرار دارد. آرسلورمیتال در بسیاری از نقاط دنیا از جمله کانادا، هند، آفریقای جنوبی و... در حال فعالیت در زنجیره فولاد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =