• ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
  • کد خبر: 2977
  • readingTime: ۲ دقیقه
آلمینیوم جاجرم

وزیر صنعت و معدن گفت: ایمیدرو حدود سیصد هزار کیلومتر مربع اکتشاف را آغاز کرده است، تا الان سرجمع در کل دوران این سازمان تنها ۲۷۰ هزار کیلومتر سازمان انجام داده بود، و این یک انقلاب خواهد بود.

به گزارش ایراسین، امروز مراسم افتتاح یکی از بزرگترین صنایع آلومینیوم ایران در شهرستان جاجرم استان خراسان شمالی به صورت ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور و با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، خداداد غریب پور مدیرعامل ایمیدرو و مقامات ارشد اقتصادی کشور حاضر در محل کارخانه، برگزار شد. این کارخانه با اعتبار ۱۷۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به صورت رسمی بهره برداری و آغاز به کار کرد.

رضا رحمانی در حاشیه این مراسم با اعلام اینکه انقلاب جدی در زمینه صنایع معدنی پیش روی کشور قرار دارد، گفت: امسال یکی از برنامه های مهم مان انقلاب معدنی و صنایع معدنی است.

وی با اشاره به افزایش تولیدات شمش آلومینیوم گفت: مجتمعی که امروز افتتاح می شود(مجتمع آلومینای جاجرم) ۴۰ هزار تن  شمش آلومینیوم به تولید کشور اضافه می شود و ۳۰ درصد نیازهای کشور در این بخش را پوشش می دهد.

رحمانی در ادامه گفت: بنا بر تولید ۸۰۰ هزار تن آلومینیوم در کشور تا ۱۴۰۰ داریم که با افتتاح واحد آلومینیوم جاجرم و جنوب زودتر از موعد مقرر می شود.

وزیر صنعت با تاکید بر اینکه برنامه های ایمیدرو در زمینه معادن نهضت انقلابی معدن در کشور می باشد، گفت:  اکتشاف آغازگر نهضت معدنی ما خواهد بود، ایمیدرو حدود سیصد هزار کیلومتر مربع اکتشاف را آغاز کرده است، تا الان سرجمع در کل دوران این سازمان تنها ۲۷۰ هزار کیلومتر سازمان انجام داده بود که عمده آن نیز در همین دولت هم بوده است.

وی در ادامه گفت: برنامه های فعالسازی معادن در مناطق محروم و کمک به زیرساخت های مناطق کمتر برخوردار با منافع این برنامه ها پیگیری می شود. تنها در حوزه ایمیدرو ۲۷ پروژه داریم که بالغ بر ۳.۵ میلیارد دلار هزینه شده است.

در این مراسم خداداد غریب پور مدیرعامل ایمیدرو از پیشنهادش برای یک رخداد بزرگ در معدن ایران خبر داد و گفت: برنامه ای برای اجرای ۳۰۰هزار کیلومتر مربع به وزارت صنعت معدن و تجارت ارایه کرده ایم و موافقت اولیه هم کسب شده است.

غریب پور از آمادگی ایمیدرو برای توسعه کارخانه جاجرم گفت و ادامه داد: آماده دو برابر کردن ظرفیت تولید در این شرکت هستیم به طوری که ظرفیت سالانه از ۲۵۰هزار تنی فعلی به ۵۰۰هزار تن افزایش یابد.

معاون وزیر صنعت با تأکید بر بهره گیری از توان بخش خصوصی در اکتشاف اظهار داشت: پیش بینی کرده ایم که ۱۰۰هزار کیلومتر مربع با مشارکت کنسرسیوم های بزرگ معدنی و ۲۰۰هزار کیلومتر مربع توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اجرا شود. امیدواریم که با انجام اکتشافات جدید بتوان ذخایر بوکسیت در کشور را افزایش داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =