کوره فولاد

مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه گفت: یکی از موارد مهمی که از الویت های ما در فولاد مبارکه به شمار می رود بحث پایداری است و پروژه های استفاده از پساب در همین راستا انجام شده است و توسعه آب بری در قسمت مرکزی ایران نخواهیم داشت.

عباس اکبری در گفتگو با خبرنگار ایراسین مبنی بر اینکه این شایعه وجود دارد که کمبود آب در اصفهان با توجه به بارندگی های بسیاری که داشتیم، به علت استفاده صنایع از آب است، تاکید کرد: این مساله به هیچ وجه قابل قبول نیست به این علت که صنایع تنها ۵ درصد از سهم زاینده رود را مصرف می کنند و با توجه به پروژه های مربوط به استفاده از پساب از شهرهای مجاور این مقدار حتی کاهش بیشتری هم می یابد.

وی با اشاره به اینکه سهم ۵ درصدی فولادمبارکه از آب زاینده رود بسیار محدود است و عدد پایین است و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در حقیقت می توان گفت برداشتمان نسبت به سال ۹۶ با تولید مشابه و حتی بیشتر حول و حوش یک سوم کم شده است.

مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: اگر پروژه پساب شهری کامل شود این عدد حتی به کمتر از این مقدار هم خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در راستای سند ۱۴۰۴ توسعه فولاد مبارکه قرار است به ظرفیت ۲۵ میلیون تن تولید در سال برسد، اما این مقدار تولید به سواحل جنوبی بندرعباس هرمزگان و چابهار معطوف شده و ما توسعه آب بری در قسمت مرکزی ایران نخواهیم داشت.

اکبری تاکید کرد: در سال های آینده با اتصال منازل به شبکه پساب فاضلاب و تصفیه پساب، نیاز ما به  آب خام هم کاهش پیدا می کند و با برنامه ریزی هایی که انجام شده در دو سال آینده حدود ۳۰ درصد دیگر نیاز به آب خام ما هم کاهش می یابد.

وی گفت: در فرآیند پساب مقداری آب بایستی دور ریخته شود، اما با هزینه سنگینی که دادیم و ایجاد قسمت ثانویه در فولادمبارکه پساب ها در سه مرحله بازیابی می شوند و ۷۰ درصد آب به سیکل مصرف بازچرخانی می شود و هیچ پسابی به هیچ عنوان مشکلات زیست محیطی باقی نمی ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =