• ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
  • کد خبر: 29448
  • readingTime: ۲ دقیقه
قراضه آهن

مصرف جهانی قراضه در نیمه اول سال ۲۰۲۲، نسبت به روند تولید فولاد خام کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دفتر بازیافت بین المللی در ۱۹ اکتبر اعلام کرد: مصرف جهانی قراضه در نیمه اول سال ۲۰۲۲، نسبت به روند تولید فولاد خام کاهش یافت. بر اساس گزارشات قبلی انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام جهان در نیمه اول با ۵.۵ درصد کاهش در سال، به ۹۴۹.۴ میلیون تن رسیده و آمار BIR نشان می‌دهد که مصرف قراضه توسط کشورهای مهم تولیدکننده فولاد در نیمه اول سال ۸.۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته و به ۲۴۸.۷۸۹ میلیون تن رسیده است.

چین، بزرگترین مصرف‌کننده قراضه در دنیا

بزرگترین مصرف‌کننده قراضه فولاد، چین است که مصرف قراضه فولاد H۱در این دوره زمانی با ۱۳.۸ درصد کاهش، به ۱۱۹.۵۵ میلیون تن رسید. همچنین استفاده از قراضه H۱ در ایالات متحده با ۳ درصد کاهش در سال به ۲۲.۵ میلیون تن رسید.

طبق گزارش‌ها، مصرف قراضه ترکیه نیز در نیمه اول سال با ۳ درصد کاهش به ۱۲.۴۸۰ میلیون تن رسید.

BIR خاطرنشان کرد که ترکیه با واردات ۲.۲۳ میلیون تن از ایالات متحده، ۱.۱۶ میلیون تن از هلند و ۱.۱۳۵ میلیون تن از بریتانیا، دومین واردکننده بزرگ قراضه فولاد در جهان باقی است.

واردات ترکیه از ضایعات ذوب سنگین ممتاز را در ۱۹ اکتبر ۳۶۴ دلار در هر تن CFR ارزیابی کرد که ۲۱.۴ درصد از آغاز سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

آمار وارادت و مصرف قراضه فولاد در دیگر کشورها

سومین واردکننده بزرگ ضایعات، کره جنوبی در نیمه اول سال ۲.۷۲ میلیون تن قراضه وارد کرد که نسبت به سال گذشته ۲۹.۱ درصد افزایش داشت. همچنین ژاپن نیز با ۱.۷ میلیون تن، آمریکا با ۳۹۹۰۰۰ تن و روسیه با ۲۲۶۰۰۰ تن در رده‌های دیگر قرار دارند.

هند در نیمه اول امسال ۲.۶۷ میلیون تن قراضه وارد کرد که ۰.۳ درصد افزایش داشت که ۷۱۱۰۰۰ تن از امارات، ۲۰۸۰۰۰ تن از ایالات متحده و ۱۷۰۰۰۰ تن از سنگاپور وارد کرده است.

طبق گزارش BIR، واردات قراضه H۱ به تایلند، اندونزی و نروژ نیز افزایش یافت، اما واردات به ایالات متحده، اتحادیه اروپا و تایوان کاهش یافته است.

ایالات متحده، بزرگترین صادرکننده H۱

داده‌های BIR نشان می‌دهد که ایالات متحده بزرگترین صادرکننده قراضه فولاد در نیمه اول سال ۲۰۱۴ برای اولین بار نسبت به آمارهای ۲۰۱۴ تاکنون بوده است. این آمار علی‌رغم کاهش ۵.۶ درصدی محموله‌ها در سال به ۸.۸۷ میلیون تن رسیده است.

خریداران اصلی این حجم از قراضه‌ها، مکزیک با ۲.۰۰۵ میلیون تن، ترکیه با ۲ میلیون تن، بنگلادش با ۹۰۰،۰۰۰ تن و کره جنوبی با ۳۵۷،۰۰۰ تن هستند.

صادرات قراضه اتحادیه اروپا نیز در نیمه اول سال با ۲۳.۹ درصد کاهش سالانه به ۸.۵ میلیون تن رسید که مقصد اصلی آن ترکیه با ۵.۸ میلیون تن، مصر با ۶۲۵۰۰۰ تن و سوئیس با ۳۱۸۰۰۰ تن بوده است.

بزرگترین صادرکننده قراضه در اروپا، هلند بوده که ۱.۸۲ میلیون تن صادرات داشته که ۳۵.۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. بریتانیا نیز در نیمه اول سال ۴.۱ میلیون تن صادرات داشت که نسبت به سال قبل ۰.۸ درصد کاهش داشت.

به گفته BIR، کانادا، سنگاپور، نروژ، مالزی و برزیل همگی صادرات خود را در نیمه اول سال افزایش دادند و این در حالی است که ژاپن و استرالیا در این دوره شاهد کاهش بوده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =