اسلامیان

اصفهان - مدیر صندوق بازنشستگان فولاد استان اصفهان گفت: دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان به کانون بازنشستگان صندوق فولاد کشور بدهکار است و امیدواریم به زودی این بدهی پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، میثم اسلامیان صبح شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه صندوق بازنشستگان فولاد کشور دارای ۹۰ هزار بازنشسته است، اظهار داشت: اصفهان سه پنجم بازنشستگان فولاد کشور را پوشش می دهد، این افراد در سه استان اصفهان، فارس و چهارمحال و بختیاری هستند.

وی با بیان اینکه ۴۸ هزار نفر تحت فولاد هفت هزار بازنشسته از تعداد بازنشستگان منطقه اصفهان متعلق به استان چهارمحال و بختیاری، یک هزار و ۵۰۰ نفر فارس و مابقی در استان اصفهان هستند.

مدیر  صندوق بازنشستگان فولاد منطقه اصفهان با بیان اینکه بهترین خدمات درمانی را با راه‌اندازی پاراکلینیک های تخصصی به بازنشستگان فولاد ارایه داده‌ایم، اضافه کرد: باید توجه داشت که برای بیماران صعب العلاج این امر بسیار مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۰۰ درصدی تسهیلات برای بازنشستگان فولاد تصریح کرد: این امر در دو مرحله محقق شده و میزان وام به ۱۵ میلیون تومان رسیده است.

سفر رایگان به کربلا برای سفر اولی‌های بازنشسته فولاد در دستور کار قرار گرفته است

اسلامیان با بیان اینکه سفر رایگان به کربلا برای سفر اولی‌های بازنشسته فولاد در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: در حال حاضر این امر به صورت زمینی انجام می‌شود و برای سفر هوایی نیز در آینده پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هفته‌ای ۲ روز مشاوره رایگان حقوقی برای بازنشستگان را انجام می‌دهیم، گفت: چنانچه خدمات مازاد بر مشاوره داشته باشند با نرخ حدود ۸۰ درصد کمتر از تعرفه‌های بیرون به بازنشستگان خدمات ارایه می‌شود.

مدیر صندوق بازنشستگان فولاد منطقه اصفهان با بیان اینکه نظارت بر روند شیوع نامه درمان در مراکز درمانی را در دستور کار داریم، گفت: این امر از هفته گذشته آغاز شده و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار است، اضافه کرد: برای رفع و حل مشکلات ریشه‌ای صندوق از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

یکی از چالش‌های اصلی صندوق بازنشستگان فولاد سرگردانی بین دولتی و یا خصوصی بودن است

اسلامیان با بیان اینکه یکی از چالش‌های اصلی صندوق بازنشستگان فولاد سرگردانی بین دولتی و یا خصوصی بودن است، افزود: الان در حال تدوین بودجه و همچنین برنامه هفتم توسعه هستیم و اگر تکلیف ما در این برهه مشخص شود تکلیفمان را می‌دانیم.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگان فولاد ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از دولت مطالبه دارد، گفت: امیدواریم هر چه زودتر این مطالبات برگشت داده شود.

مدیر صندوق بازنشستگان فولاد منطقه اصفهان با بیان اینکه در دوران کرونا یک هزار و ۵۰۰ بازنشسته فولاد استان اصفهان جان باختند، تصریح کرد: باید توجه داشت که در حال حاضر یک هزار و ۶۸۸ بیمار صعب العلاج بازنشسته ذوب آهن و ۱۷۸ نفر بازنشسته بیمار صعب العلاج در فولاد تحت پوشش خدمات درمانی هستند و بهترین خدمات به این افراد ارایه می‌شود، البته همه این افراد خود بازنشستگان نیستند و برخی از این افراد اعضای خانواده بازنشستگان هستند.

وی اضافه کرد: هشت دفتر فعال در منطقه اصفهان راه‌اندازی شد تا توسعه ارایه خدمات به راحتی محقق شود.

اسلامیان در خصوص ارایه خدمات رفاهی به بازنشستگان ابراز داشت: تفاهم‌نامه با هلال احمر برای لوازم کمک درمانی داشته‌ایم همچنین قراردادهای خرید اقساطی کالا با برخی از واحدهای صنفی و ... را آغاز کرده‌ایم.

با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم

وی با بیان اینکه ما با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، اضافه کرد: به ازای هر هفت هزار نفر یک نفر نیروی فعال داریم اما کارمندان به خوبی خدمات را ارایه می‌دهند.

مدیر صندوق بازنشستگان فولاد منطقه اصفهان با بیان اینکه اگر ظرفیتی ایجاد شود، میتوان فرزندان بازنشستگان را به صورت جایگزین به کار گرفت، ادامه داد: از سویی نیز باید توجه داشت که اغلب افراد کار پشت میزی میخواهند و توان کار در ظرفیت‌های فعلی موجود را ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =