مسیولیت اجتماعی

یک جامعه شناس گفت: شهروندان می‌توانند با انجام کار خیر و کاهش آسیب‌ها در جامعه مسئولیت اجتماعی خود را محقق سازند.

سید علیرضا افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به لزوم توجه به مسئولیت اجتماعی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی باید با هدف برقراری عدالت صورت گیرد و مفهومی در فرهنگ دینی و مذهبی ما وجود دارد که این نکته را می رساند.

وی افزود: شرکت‌ها و کمپانی‌های اقتصادی در این شرایط منافع مادی را بهتر تامین می‌کنند و حتی افزایش فروش را تجربه خواهند کرد و امروزه برای شرکت هایی که مسئولیت اجتماعی خود را انجام می دهند در جهان امتیازات ویژه ای در نظر گرفته می شود.

این جامعه شناس خاطرنشان کرد:مسئولیت اجتماعی یک چارچوب و محدوده اخلاقی است که در آن وظایف مختلفی که تمامی آنها دارای منافع برای جامعه هستند، بر عهده فرد، سازمان و یا نهادی خاص گذاشته می‌شود.

وی گفت: این مفهوم به صورت دقیق‌تر به معنای انجام وظایف فردی به وسیله تک تک افراد جامعه است که انجام این وظایف باعث می‌شود تا تعادل مناسبی بین اکوسیستم و اقتصاد جامعه برقرار شود. استفاده از لفظ وظیفه نشان می‌دهد که هر فرد در حالت عادی باید به این وظایف واقف بوده و نقش خود را در حفظ این تعادل به صورت مشخص پذیرفته و ایفا کند.

افشاری افزود: مسئولیت اجتماعی فردی را می‌توان با کارهای خیریه برای حل مشکلات و مسائل مهم اجتماعی، فرهنگی و محیطی تعریف کرد. بخشش و کار خیر راه‌های مختلفی دارد. به عنوان مثال در حوزه فردی کمک به طبقات نیازمند و سالمندان به طرق مختلف می‌تواند انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =