• ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
  • کد خبر: 2634
  • readingTime: ۱ دقیقه
وزیر راه

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال‌های پس از انقلاب به عناوین مختلف از توسعه ریلی غفلت شد اما دو دولت اخیر توسعه حمل‌ونقل ریلی و نرخ بهره‌برداری رو به رشد است و اطمینان دارم سرعت حرکت توسعه زیرساخت‌ها را حفظ کنیم.

به گزارش ایراسین، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی صنایع تجهیزات و خدمات عنوان کرد: در سال‌های پس از انقلاب به عناوین مختلف از توسعه ریلی غفلت شد اما در دو دولت اخیر توسعه حمل‌ونقل ریلی و نرخ بهره‌برداری رو به رشد است و اطمینان دارم سرعت حرکت توسعه زیرساخت‌ها را حفظ کنیم.
اسلامی با تأکید بر اینکه بهره‌مندی مردم، تقویت ترانزیت و اتصال ریلی به مراکز بار در برنامه توسعه ریلی استان‌ها دیده شده و محقق خواهد شد، عنوان کرد: گسترش ترانزیت ریلی مورد تائید و تأکید مقامات کشوری و مجلس است.
وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه متنوع‌سازی سرفصل‌های منابع از برنامه‌هاست، تصریح کرد: دوران محرومیت و رکود صنایع ریلی طولانی بود که باید با گسترش صنایع داخلی با دید حمایت از تولید داخلی و رقابت در بازارهای خارجی توسعه ریلی را به دست بیاوریم.
وی با اشاره به تفاهم‌نامه اخیر با سازمان برنامه‌ و بودجه گفت: استفاده از فرصت‌های بازار سرمایه می‌تواند راهکار خوبی برای دستیابی به منابع مالی باشد از همین رو راه‌آهن نیازمند تحول در فرهنگ‌ سازمانی و رفتاری است تا قابلیت ریلی را افزایش دهیم و مردم را بیشتر به استفاده از ریل تشویق کنیم.
اسلامی خاطرنشان کرد: باید در راه‌آهن تحول فکری و کارکردی با رویکردهای جدید حاکم کنیم تا مردم تغییرات را مشاهده کنند از سوی دیگر نباید از چرخه حرکت جهانی باز بمانیم و با به برنامه‌ریزی صحیح حرکت و سیر حمل‌ونقل ریلی پایبند باشیم و استاندارهای لازم را رعایت کنیم.
وی تأکید کرد: می‌توانیم با استفاده از  سرمایه بخش خصوصی مزیت رقابتی را افزایش دهیم و قیمت‌گذاری و پرداخت یارانه را کاهش دهیم تا از طرفی کیفیت و قابلیت عملکرد راه‌آهن مورد انتخاب مردم باشد که لازمه این کار این است که این موضوع پایه‌گذاری شود.
وزیر راه و شهرسازی از تأسیس اساسنامه شرکت حمل‌ونقل حومه‌ای خبر داد و افزود: این شرکت باید با کمک شهرداری‌ها سهم حمل‌ونقل شهری بخصوص در کلان‌شهرها به دست آورد.
وی در ادامه افزود: با تأسیس این شرکت و توسعه ریل شهری رونق تولید در صنایع ریلی را به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =