• ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲
  • کد خبر: 24984
  • readingTime: ۱ دقیقه
سپاهان- استقلال

تیم فوتبال استقلال تهران توانست عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال استقلال تهران در فاصله سه هفته مانده به پایان، به عنوان قهرمانی بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، جام خلیج فارس دست یافت. استقلال امشب و در هفته بیست و هفتم توانست فولاد خوزستان را شکست دهد و فاصله خود با نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌اش یعنی پرسپولیس را به ۹ امتیاز افزایش دهد. در آخرین بازی این هفته نیز پرسپولیس برابر سپاهان شکست خورد تا به توجه به قانون بازی رو در رو، استقلال به عنوان قهرمانی دست یابد.

استقلال با مربیگری فرهاد مجیدی از ابتدای فصل در قامت یک مدعی ظاهر شد و هنوز هیچ شکستی در لیگ بیست و یکم نداشته و مقتدرانه برای هفته‌های متوالی در صدر جدول بود. مجیدی که حالا رکورددار روند شکست‌ناپذیری در لیگ برتر شده، برای ثبت یک رکورد شگفت‌انگیز و کسب قهرمانی بدون باخت، تنها سه بازی فاصله دارد.

آبی پوشان تهرانی با قهرمانی در فصل ۱۴۰۰_۱۴۰۱ به چهارمین عنوان قهرمانی خود در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر (جام خلیج فارس) دست یافت و سومین تیم پرافتخار این رقابت‌ها شد. در این رقابت‌ها پرسپولیس هفت عنوان و سپاهان پنج عنوان قهرمانی دارد.

آخرین قهرمانی استقلال در رقابت‌های لیگ برتر به فصل ۱۳۹۱_۱۳۹۲ و لیگ دوازدهم برمی‌گردد که فرهاد مجیدی به عنوان کاپیتان استقلال جام را بالای سر برد و او حالا توانست به عنوان سرمربی استقلال را به قهرمانی در لیگ برتر برساند.

این قهرمانی استقلال یک نکته ویژه نیز داشت، سه قهرمانی قبلی استقلال در حالی به دست آمده بود که امیر قلعه‌نویی روی نیمکت این تیم حاضر بود و هیچ مربی جز ژنرال فوتبال ایران نتوانسته بود آبی‌پوشان را قهرمان لیگ برتر کند. اما حالا مجیدی دومین استقلالی‌ است که به این مهم دست یافت و طلسم قلعه‌نویی و استقلال را شکست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =