• ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
  • کد خبر: 24969
  • readingTime: ۳ دقیقه
فولاد استقلال

با برتری تیم فوتبال استقلال برابر فولاد خوزستان باید این تیم را قهرمان لیگ برتر دانست.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد خوزستان در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر، امروز، شنبه از ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه فولاد آرنا به مصاف تیم فوتبال استقلال تهران رفت و توانست دو بر یک حریف خود را شکست دهد تا گام بلندی برای قهرمانی بردارد. در صورت شکست پرسپولیس برابر سپاهان در بازی آخرین بازی این هفته، قهرمانی تیم استقلال قطعی خواهد شد، در غیر این صورت نیز به نظر باید استقلال را قهرمان لیگ ایران دانست.

گزارش این بازی به شرح زیر است:

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم فولاد: شهاب گردان، عارف آقاسی، موسی کولیبالی، مهدی شیری، وحید حیدریه، آرش رضاوند، حمید بوحمدان، ساسان انصاری، آیاندا پاتوسی، محمدرضا عباسی و شیمبا.
سرمربی: جواد نکونام

ترکیب تیم استقلال: سید حسین حسینی، محمد دانشگر، رافائل سیلوا، عارف غلامی، زبیر نیک نفس، مهدی مهدی‌پور، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، کوین یامگا، امیرحسین حسین‌زاده و آرمان رمضانی.
سرمربی: فرهاد مجیدی

گل‌ها: امیرحسین حسین‌زاده و صالح حردانی (استقلال)، علیرضا کوشکی (فولاد)

شرح گل

دقیقه ۵۲؛ امیرحسین حسین‌زاده (استقلال یک _ فولاد صفر): ارسال کوتاه حردانی در گوشه راست محوطه جریمه به حسین‌زاده رسید و این بازیکن با یک کنترل زیبا و ضربه تماشایی دروازه شهاب گردان را فرو ریخت.

دقیقه ۷۴؛ صالح حردانی (استقلال دو _ فولاد صفر): حردانی با یک ضربه فنی و زیبا از پشت محوطه جریمه گل دوم استقلال را برابر تیم سابق خود به ثمر رساند و خوشحالی نکرد.

دقیقه ۲+۹۰؛ علیرضا کوشکی (استقلال دو _ فولاد یک): پاس کات بک انصاری در محوطه جریمه به کوشکی رسید و او با یک ضربه دقیق قفل دروازه حسینی را باز کرد.

گزارش بازی

نیمه اول:  استقلال شروع بهتری نسبت به حریف خود داشت و در دقایق ابتدایی با نفوذ از کناره‌ها و ضربات متوالی کرنر فولاد را تحت فشار قرار داد. این فشار استقلال با تیزهوشی شیمبا و وقفه ایجاد کردن در روند بازی با گرفتن خطا کاهش یافت. فولاد پس از فشار ۱۰ دقیقه اول بازی، آرام آرام به دروازه استقلال نزدیک شد و توانست خلق موقعیت کند. در ادامه بازی از تب و تاب افتاد و توپ بیشتر در میانه میدان در گردش بود. دو تیم تک موقعیت‌هایی نیز داشتند که نتوانستند از آن‌ها بهره لازم را ببرند. بازی تا پایان نیمه اول بسیار فیزیکی و درگیرانه دنبال میشد و بازیکنان دو تیم جنگ‌های تک به تک زیادی برای تصاحب مالکیت داشتند.

نیمه دوم: در این نیمه بازی متعادل آغاز شد و توپ بیشتر در میانه میدان می‌گذشت، در ابتدای نیمه فولادی‌ها با ارسال‌های بلند سعی در نفوذ در عمق خط دفاعی استقلال داشتند، اما هشیاری مدافعان و حسینی اجازه نفوذ به فولادی‌ها را نداد. این روند تا دقیقه ۵۲ ادامه داشت تا اینکه استقلال روی یک حمله غافلگیر کننده و روی ضربه حسین‌زاده به گل اول بازی رسید. در ادامه استقلالی‌ها به عقب نشستند، اما روی یک ضد حمله و به لطف ضربه زیبای حردانی به گل دوم رسیدند. پس از این گل فولاد سراپا حمله شد و توانست در دقایق تلف شده به گل اول برسد، اما فرصت برای جبران دیر بود و این بازی با برتری استقلال به پایان رسید.

دقایق حساس

*دقیقه ۲: نفوذ عالی بازیکنان استقلال از سمت می‌رفت که خطرناک شود، اما آقاسی توپ را دفع کرد.

*دقیقه ۸: ضربه کم جان جلالی با برخورد با مدافعان فولاد از کنار دروازه به بیرون رفت.

*دقیقه ۱۰: کرنر ارسالی فولادی‌ها در شلوغی محوطه جریمه روی پای حیدریه ننشست تا این توپ دفع شود.

*دقیقه ۳۵: ارسال بازیکنان فولاد پس از تاثیر سیوا در محوطه جریمه استقلال به انصاری رسید که ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

*دقیقه ۳۷: شوت از راه دور مهدی شیری توسط مدافعان استقلال دفع شد.

*دقیقه ۵۰: ارسال پشت مدافعان استقلال با اشتباه عارف غلامی باعث شد تا ساسان انصاری در جدال بر سر توپ با سیدحسین حسینی برخورد و گلر استقلال با شیرجه‌ای دیدنی توپ را دور کند.

*دقیقه ۶۵: ارسال خوب کرنر پاتوسی به روی دروازه استقلال با ضربه سر موسی کولیبالی همراه شد که توپ به شکل بسیار خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

*دقیقه ۸۶: حیدریه در دهانه دروازه استقلال نتوانست سانتر ارسالی هافبک‌های فولاد را وارد دروازه کند تا بهترین موقعیت بازی برای شاگردان نکونام از دست برود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =