بازنشستگی

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی گفت: بازنشستگان تحت پوشش بیمه تکمیلی می توانند با ثبت درخواست خود در سامانه پاسخگویی صندوق بازنشستگی کشوری و یا سامانه شرکت آتیه سازان حافظ، پس از دریافت کد رهگیری، شکایت خود را پیگیری کنند و همچنین می توانند بصورت حضوری هم مراجعه کنند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بر اساس ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری دستگاه های اجرایی مکلفند در چارچوب بودجه‌های مصوب و آئین‌نامه‌ای که به‌تصویب هیات‌وزیران می‌رسد، کارمندان و بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان را علاوه بر استفاده از بیمه پایه درمان، با مشارکت آنان به صورت هماهنگ و یکنواخت برای کلیه کارمندان دولت تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی قرار دهند.

محمود مرتضایی فرد افزود: صندوق بازنشستگی کشوری هم برای بهبود شرایط معیشتی و رفاهی افراد تحت پوشش خود، مکمل خدمات درمان را ایجاد کرده است و بر این اساس صندوق بازنشستگی هم بخشی از هزینه های آن را پرداخت می کند، اما این موارد به معنی واقعی بیمه تکمیلی نیست و در اصل مکمل خدمات بوده و نزدیک به یک دهه است که انجام می شود.

وی تاکید کرد: پرداخت حق بیمه شامل سه وجه است که توسط بیمه گذار، صندوق بازنشستگی و دولت تامین می شود و بر همین اساس هم قرار بر این بود که بیمه گذار ۳۰هزار تومان پرداخت کند و ۵۵ هزار تومان توسط صندوق بازنشستگی و ۵۵ هزار تومان هم توسط دولت پرداخت شود و پرداخت سهم دولت در سازمان برنامه و بودجه هم مصوب شد، اما محقق نشده است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ هم با وجود محقق نشدن وعده پرداخت، حق بیمه توسط بیمه گذار همان ۳۰هزار تومان باقی ماند و خدمات هم همان خدمات سال گذشته بود.

مرتضایی فرد گفت: اما امسال(۱۴۰۱) ۱۵ هزار تومان به حق بیمه که توسط بیمه گذار باید پرداخت شود، اضافه شد و سهم بیمه گذار ۴۵ هزار تومان شد و بر این اساس هم بازنشستگان وابسته به صندوق بازنشستگی اعتقاد دارند چون ۵۰درصد به حق بیمه آنها افزوده شده است باید ۵۰درصد هم به خدمات افزوده شود اما این مقایسه می بایست در سال ۱۳۹۸ انجام می شد که بدون افزایش حق بیمه ۱۰۰درصد خدمات افزایش یافت و با وجود اینکه دولت وقت به وعده های خود در پرداخت ۵۵ هزار تومان حق بیمه از سوی خود عمل نکرد فشار زیادی به صندوق بازنشستگی وارد شد، اما ما در این صندوق همچنان خدمات مورد نظر را ارایه می دهیم.

وی اعلام کرد: امیدواریم در بودجه امسال با کمک دولت و تحقق وعده ها، ما هم بتوانیم خدمات گسترده تر و مطلوب تر به بازنشستگان ارایه دهیم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در مورد مدت زمان لازم برای ارایه مدارک مورد نظر برای دریافت خسارت از بیمه نیز گفت: در همه بیمه ها و حتی بیمه پایه مدت زمان لازم ۶ماه است، اما در دوران کرونا به منظور رفاه حال بازنشستگان این مدت به ۹ماه افزایش یافت و درحال حاضر هم همین مدت ۹ماهه مد نظر است.

وی توصیه کرد: بازنشستگان تحت پوشش بیمه تکمیلی که یک بیمه اختیاری است می توانند با ثبت درخواست خود در سامانه پاسخگویی صندوق بازنشستگی کشوری و یا سامانه شرکت آتیه سازان حافظ، پس از دریافت کد رهگیری، شکایت خود را پیگیری کنند و همچنین می توانند بصورت حضوری هم مراجعه کنند که توصیه ما این است از ثبت شکایت در سامانه استفاده کنند.

مرتضایی فرد همچنین به بازنشستگان توصیه کرد: برای درمان بهتر است از مراکز درمانی بیمارستانی دولتی استفاده کنند و قبل از استفاده از خدمات بیمارستانی با مشاوران مربوطه وابسته صندوق بازنشستگی کشوری مشاوره کنند و در صورت نیاز برای طی درمان اقدام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =