مسابقات چوگان جام دهه کرامت در میدان نقش جهان
عکاس: مجتبی جهان بخش

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: ضریب اشغال در اقامتگاه‌های زیر نظر اداره‌کل میراث فرهنگی در ایام نوروز نزدیک به ۱۰۰ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، استان اصفهان در طی تعطیلات نوروز یکی از شلوغ‌ترین مقاصد گردشگری بود و میلیون‌ها نفر به این استان آمدند. زاینده رود جاری نیز به یاری گردشگری اصفهان آمد و تاسیسات گردشگری نصف جهان پس از دو سال سخت، نوروز خوبی را پشت سر گذاشتند. یکی از پر رونق‌ترین مراکز در ایام نوروز اقامتگاه‌ها بودند که پس از مدت زیادی تعطیلی بار دیگر به چرخه اقتصادی بازگشتند و توانستند بازیابی خوبی داشته باشند.

حیدر صادقی، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین گفت: در استان اصفهان اقامتگاه در رده‌های مختلف از کمپ‌ها، مهمان‌سراها، بومگردی‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌های سنتی وهتل‌ها وجود دارد. به طور کلی ۱۸ رده اقامتی و مدل قیمتی در استان اصفهان وجود دارد.

وی درباره قیمت گذاری این اقامتگاه‌ها توضیح داد: هزینه اقامت در این اقامتگاه‌ها برای هر مسافر از قیمت میانگین هر شب ۵۰ هزار تومان تا یک میلیون متغیر است. این قیمت به نوع اقامتگاه و کیفیت اقامتگاه وجود دارد.

صادقی با اشاره به ظریب اشتغال اقامتگاه‌ها اظهار کرد: ضریب اشغال در اقامتگاه‌های زیر نظر اداره‌کل میراث فرهنگی در ایام نوروز نزدیک به ۱۰۰ درصد بوده است. این آمار در مقایسه با سال‌های پیش از کرونا نیز افزایش داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =