معاون دادستان

معاون قضایی دادستان کل کشور ضمن تاکید بر اینکه قوه قضاییه از تولید و اشتغال حمایت خواهد کرد،گفت: صنعت فولاد کشور از بخش هایی است که می تواند پیشران اقتصادی کشور باشد.

به گزارش ایراسین به نقل از فولادبان، سعید عمرانی با اشاره به شرایطی که صنعت فولاد کشور در سال ۱۴۰۰ تجربه کرد، تصریح کرد: جلسات متعددی را در سال گذشته با انجمن های زنجیره فولاد برای استماع نظرات و مشکلات آنها برگزار کردیم و ضمن تلاش برای ایجاد یک صدایی در این زنجیره، مسائل را به دولت منتقل کردیم.

وی در تشریح معضلات فولاد کشور تاکید کرد: بخشنامه های متعدد که ضمانت اجرایی مناسبی نداشته و به همراه عدم تامین مناسب انرژی در سال گذشته که در تابستان برق و در زمستان نیز گاز و برق بود؛ باعث کندی در روند تولید شد که امیدواریم با تدابیر خوب دولت کنونی در سال ۱۴۰۱ این مشکلات کمتر شود.

عمرانی با بیان اینکه قوه قضاییه همواره حامی تولید کشور و صنعت فولاد بوده است،افزود: در بازدیدهایی که از نمایشگاه ها و برخی از بخش های تولید این صنعت داشتم همواره به آنها گفته ام که از تولید آنها پشتیبانی خواهیم کرد اما نکته ای را که تذکر می دهم این است که اعضاء زنجیره فولاد نیز باید به یک اتفاق نظر برسند و یک صدا و همراه با یکدیگر به دنبال راه حل و تعامل با دولت و وزارت صمت باشند.

معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به اینکه بخش اعظمی از مشکلات از نگاه بخشی به مسائل در حوزه فولاد است، گفت: اعضاء زنجیره اتفاق نظر ندارند و همین امر باعث می شود تا با هر اقدام و بخشنامه ای، مشکلاتی برای بخشی از آنها پیش آید، ما می توانیم بین اعضاء زنجیره و دولت ریش سفیدی کرده تا مسائل بهتر و جامع تر حل و فصل شود اما پیش نیاز این امر یک همگرایی در میان انجمن های حوزه فولاد است.

عمرانی در ادامه از برخورد قاطع قوه قضاییه با هرگونه تخلف از قانون خبر داد و تاکید کرد: بحث نظارت ها در حوزه فولاد مربوط به وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی است و هر تخلفی که به ما در دستگاه قضاء ارسال شود و تخلف آن محرز گردد، با برخورد قاطع رو به رو خواهد شد.

نماینده دستگاه قضاء در ستاد تنظیم بازار همچنین از پیگیری مسائل حوزه فولاد در جلسات این ستاد گفت و ضمن ابراز امیدواری از بهبود شرایط تصریح کرد: در جلسات ستاد تنظیم بازار نیز مسائلی از قبیل قیمت، صادرات و واردات و تولید صنعت فولاد مورد ارزیابی و مشورت اعضاء قرار می گیرد و بعضا تصمیماتی نیز در آن اتخاذ می شود تا روند مشکلات سیری نزولی را طی کند و شرایط تولید بهتر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =