آقامحمدی

عضو تشخیص مصلحت نظام و مدیر گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: با توجه به ظرفیت‌های زیادی که در صنعت فولاد کشور وجود دارد، تشکیل کنسرسیوم بزرگ از شرکت‌های ایرانی برای حضور در عرصه‌های جهانی در این صنعت ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، علی آقامحمدی در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد کشور با تاکید بر ظرفیت‌های صنعت فولاد کشور گفت: زنجیره فولاد در کشور ما کامل نیست و بایستی تمام دست‌اندرکاران برای توسعه این زنجیره کمک کنند تا صنعت فولاد در استفاده از تامین مالی برای توسعه زنجیره پیشگام باشد.

عضو تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ما هم اکنون وارد مباحث نسل پنجم صنعت می شویم و ممکن است نبود زیرساخت‌ها ورود ما را به نسل پنجم غیر ممکن کند. در نسل پنجم صنعت باید به نیروی انسانی و همبستگی با خانواده کارگران توجه می شود زیرا همه عضو یک خانواده‌ هستند.

آقامحمدی افزود: حرکت تکاملی در حوزه صنعت کشور ضروری است اما در ایران به کار جمعی توجه نمی شود و کار جمعی در کشور ما ضعیف است.

وی در ادامه خواستار توجه بیشتر به حوزه اکتشاف شده و تاکید کرد: در موضوع اکتشاف از معادن در کشور ایران ضعیف‌هایی داریم. به طور مثال در حالی‌که در همه نقاط ایران یک بار اکتشاف انجام نشده است در برخی از کشورها ۹۰ بار اکتشاف صورت گرفته است .

آقا محمدی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم صنعت فولاد توسعه یابد، تشکیل کنسرسیوم بزرگ از شرکت‌های ایرانی برای حضور در عرصه‌های جهانی در این صنعت ضروری است و تشکیل این کنسرسیوم فرصت بزرگی برای توسعه صادرات کشور است.

وی در پایان گفت: کاهش ۱۰ درصدی تولید به علت کمبود انرژی مطلوب ما نیست و باید برای اقتصادی کردن صنعت گام‌های اساسی برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =