واکسن کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر نقش دریافت دُز سوم واکسن کرونا در عدم ابتلا به نوع شدید سویه اُمیکرون، گفت: بیش از ۱۵ درصد جامعه هدف برای دریافت دُز سوم واکسن کرونا اقدام کرده‌اند.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره ابتلای یک میلیون و ۳۰۰ هزار و ۸۵۰ مورد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا اظهار کرد: ۴۲۹ هزار و ۹۶۶ مورد ابتلای قطعی به کرونا از ابتدا تاکنون داشتیم و در شبانه روز گذشته ۱۰۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی افزود: تعداد کل بستری‌شدگان به علت کرونا از ابتدا تاکنون ۱۸۸ هزار و ۷۹۹ مورد بوده است و تعداد بیماران بستری فعلای در بیمارستان‌ها ۲۵۹ نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره بستری شدن ۵۴ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته، تصریح کرد: ۵۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و از ابتدا تاکنون ۱۲۷ هزار و ۵۷۲ نفر از کرونا بهبودی یافتند.

وی با اشاره به ترخیص ۵۴ بیمار در شبانه روز گذشته، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۱ هزار و ۱۱ نفر در اثر این بیماری جان باختند که ۶ هزار و ۳۳۱ نفر با علائم مشکوک به کرونا فوت شده‌اند.

عقدک با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته یک نفر با علائم قطعی کرونا فوت شده است، تصریح کرد:۵ نفر هم با علائم مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان باختند.

وی با اشاره به اینکه ۸۴ درصد جامعه بالای ۱۲ سال دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: ۷۲ درصد از این جمعیت نوبت دوم واکسن را تزریق کردند و ۸۶ درصد واکسیناسیون نوبت اول با واکسن ایرانی انجام شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به واکسیناسیون ۷۴ درصدی با دُز دوم واکسن اشاره کرد و افزود: ۱۵ درصد جامعه هدف نسبت به دریافت دُز سوم واکسن کرونا اقدام کرده‌اند که ۱۶ درصد آن با واکسن ایرانی بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =