• ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
  • کد خبر: 20731
  • readingTime: ۱ دقیقه
فاطمی امین

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اجرای ۱۲ طرح با میزان اشتغالزایی بیش از سه هزار و ۵۰۰ شغل در قالب پروژه‌های مختلف در لرستان اجرا خواهد شد که باعث تحول بزرگی در صنعت این استان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از ایرنا، سیدرضا فاطمی امین شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری لرستان که با حضور رییس جمهور برگزار شد افزود: ۱۲ طرح با ارزش ۷۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید عملیاتی می‌شود که اجرای آنها به تحول قابل توجهی در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان لرستان منجر خواهد شد.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی که تا کنون در حوزه صنعت معدن و تجارت لرستان انجام شده است گفت: از ۵۰ واحد صنعتی بزرگ مشکل‌دار بازدید شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به کارخانه سامان کاشی بروجرد اشاره کرد و گفت: با تسهیلات سفر قرار شده است که سامان کاشی تا پایان سال فعال شود که بتواند زمینه اشتغال ۴۰۰ نفری ایجاد کند.

وی با اشاره به شناسایی مسائل و مشکلات متعدد حوزه صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲۱۵ مشکل شناسایی شده است که با ارائه ۳۰ راهکار می‌توان این مشکلات را حل کرد و به‌عبارتی ریشه ۸۰ درصد مشکلات این حوزه یکسان است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موضوع تامین مالی زنجیره‌ای اظهار داشت: مشکل سرمایه در گردش تقریبا در تمامی واحدها وجود دارد که موضوعی مهم است.

وی افزود: پایلوت و نمونه آزمایشی اجرای این راهکار از ۲ ماه قبل در حال انجام است که امیدواریم با نهایی شدن پایلوت تا پایان سال بتوان بخشی از مشکلات مرتبط با تامین مالی زنجیره‌ای واحدهای صنعت، معدن و تجارت را حل کرد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح روز جمعه به همراه برخی از وزرا و اعضای هیات دولت در یازدهمین سفر استانی خود وارد استان لرستان شد و در بدو ورود به فرودگاه خرم آباد مورد استقبال مسوولان لرستان از جمله نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، برخی نمایندگان مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران لشکری و کشوری قرار گرفت.

وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، صنعت، معدن، تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، برخی معاونان وزرا و روسای سازمان‌های مختلف کشور، آیت‌الله رئیسی را در یازدهمین سفر استانی همراهی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =