تجهیزات مدرن فیلتر کارتریج و اولترا فیلتراسیون جهت تصفیه و استفاده مجدد هر چه بیشتر پساب تولیدی

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه گفت: پروژه‌هایی تحت عنوان «ره‌نگاشت آب» توسط فولاد مبارکه در دست اقدام است که تأثیر قابل توجهی در کاهش مصرف آب در این این شرکت خواهد داشت؛ یکی از این پروژه‌ها مربوط به تعویض برج‌های خنک‌کننده نوع «تر» با نوع «خشک»(هیبریدی) است که با اجرای کامل آن، مصرف آب در فولاد مبارکه به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

محمدکاظم صباغی هرندی مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه به منظور مدیریت بهتر منابع آبی خود از سال ۱۳۹۰ روی انتقال پساب و استفاده از فاضلاب شهرهای استان اصفهان سرمایه‌گذاری کرده و اکنون در حال بهره‌برداری از آن است.

وی افزود: انتقال پساب شهرهای اطراف مانند مبارکه و زرین‌شهر به فولاد مبارکه و تصفیه آن، وابستگی فولاد مبارکه به آب زاینده‌رود را به شدت کاهش داده است؛ به طوری که در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از آب مورد نیاز فولاد مبارکه از طریق پساب‌های شهری تأمین می‌شود.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه با بیان این که اقدامات مثبتی در زمینه بازچرخانی آب در این شرکت انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این خصوص پروژه RO۱ در فولاد مبارکه اجرا شده و پروژه‌های RO۲ و UF نیز تا پایان بهمن ماه به صورت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی تحت عنوان «ره‌نگاشت آب» توسط فولاد مبارکه در دست اقدام است که تأثیر قابل توجهی در کاهش مصرف آب در این این شرکت خواهد داشت؛ یکی از این پروژه‌ها مربوط به تعویض برج‌های خنک‌کننده نوع «تر» با نوع «خشک»(هیبریدی) است که با اجرای کامل آن، مصرف آب در فولاد مبارکه به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

صباغی هرندی تصریح کرد: علاوه بر موارد فوق، پروژه توسعه تصفیه‌خانه‌ها و استفاده از پساب ۶ شهر نزدیک به فولاد مبارکه هم در دستور کار قرار دارد که در صورت اجرای این پروژه، وابستگی فولاد مبارکه به آب خام به شدت کاهش پیدا می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =