کارآفرینی

نشست تخصصی مدیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان اصفهان با موضوع کارآفرینی، جوان و توسعه پایدار برگزار گردید.

​به گزارش ایراسین، اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با همکاری کانون کارآفرینی و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه ۱۴۰۰، نشست تخصصی مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان را با موضوع کارآفرینی، جوان و توسعه پایدار برگزار نمود.

این نشست با حضور سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان، عباس مرادیان معاون امور فرهنگی و جوانان، مهدی شیخ‌سجادیه و فرهاد رحیمی رئیس و دبیر کانون کارآفرینی، سعید عنایتی رئیس مجمع جوانان استان اصفهان، مصطفوی نماینده اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و دیگر مسئولین در تالار اجتماعات سرای ورزشکاران برگزار شد و همچنین از دستاوردهای جوانان در حوزه کارآفرینی رونمایی گردید.

سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه در هفته کارآفرینی قرار داریم و امروز را به عنوان کارآفرینی، جوان و توسعه پایدار نام‌گذاری کرده‌اند، به همین منظور اداره کل ورزش و جوانان در راستای اهداف و سیاست‌هایی که در حوزه معاونت امور فرهنگی و جوانان دارد، با برنامه‌ریزی مطلوب نشستی را با حضور جوانان خلاق و مسئولین کانون کارآفرینی استان اصفهان برگزار نمود و در راستای اهداف، ایده‌ها و تفکرات خلاقانه‌ای که در حوزه کار و کارآفرینی وجود دارد، پیرامون توسعه اشتغال و کارآفرینی بحث و تبادل‌نظر شد.

وی ادامه داد: در بحث توسعه پایدار سه مقوله اقتصاد، اجتماع و محیط‌زیست دیده می‌شود که خوشبختانه سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان در سطح استان اصفهان در این زمینه‌ها بسیار قوی، پرتوان و با خلاقیت کار می‌کنند.

سید محمد طباطبایی با اشاره به رونمایی از دستاوردهای جوانان در حوزه کارآفرینی گفت: امیدوارم استان اصفهان به عنوان یک استان پایلوت در راستای کار، تولید اشتغال و کارآفرینی در حوزه جوانان اقدامات مثمر ثمری را داشته باشد و اداره کل ورزش و جوانان نیز براساس رسالت و اهدافی که در حوزه جوانان دارد، بتواند بیش‌ازپیش در حوزه اشتغال گام‌های مؤثری بردارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در پایان از معاونت فرهنگی و امور جوانان این اداره و کانون کارآفرینی استان اصفهان تشکر و قدردانی نمود.

https://media.irasin.ir/d/2021/11/14/4/26754.jpg

همچنین مهدی شیخ‌سجادیه رئیس کانون کارآفرینی استان اصفهان در این نشست اظهار داشت: امروزه جوانان گوی سبقت را از همه ربوده‌اند و نوآوری در دنیا حرف اول و آخر را می‌زند. اکنون همه می‌دانند نوآوری و ایده خلق ثروت ‌خواهد کرد.

وی در ادامه بر ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه تأکید کرد و گفت: باید فرهنگ کارآفرینی را از دانشگاه‌ها به مدارس انتقال دهیم، چون وقتی کسی از کودکی با کارآفرینی آشنا می‌شود در جوانی به عنوان یک کارآفرین و نه یک فارغ‌التحصیل وارد جامعه می‌شود

شیخ سجادیه افزود: پایه کارآفرینی حتماً باید بر مبنای نوآوری باشد، اگر ایده، فرایند و یا محصول جدید نباشد کسب‌وکار عادی است که با سرمایه نیز می‌توان به‌سادگی انجام داد.

رئیس کانون کارآفرینی استان اصفهان در پایان گفت: در کانون کارآفرینی هیأت امنایی داریم که به آن دسترسی داریم، از جوانان کارآفرین می‌خواهم اگر مشکلات و موانعی در مسیر کسب‌وکار دارند، یا با چالشی مواجه هستند به کانون کارآفرینی استان انتقال دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =