• ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
  • کد خبر: 19817
  • readingTime: ۱ دقیقه
بورس بازار سرمایه بازار سهام

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه؛۳ آبان) با ۲۳ هزار و ۶۴۷ واحد معادل ۱.۶۸ درصد کاهش به یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۱۱۱ واحد رسید. کارشناسان معتقدند فردا بازار سرمایه روند بهتری را در پیش خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز (دوشنبه؛ ۳ آبان ماه) با ۲۳ هزار و ۶۴۷ واحد معادل ۱.۶۸ درصد کاهش به یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۱۱۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن هم با ۷۹۲۷ واحد معادل ۲.۰۴ درصد کاهش به ۳۸۰ هزار و ۱۵۷ واحد رسید.

در این میان نمادهای پارس، شپدیس، فملی، جم، کگل، شپنا و وامید بیشترین تاثیر در شاخص (همه منفی) و نمادهای شپنا، فسبزوار، شبندر، کیمیاتک، فولاد، خودرو و خساپا نیز بیشترین تراکنش در بازار بورس را به خود اختصاص دادند.

شرایط در بازار فرابورس هم مشابه بازار بورس کاهشی بود. شاخص کل فرابورس ایران با ۲۸۰ واحد کاهش به ۱۹ هزار و ۶۷۶ واحد رسید. در این میان نمادهای فجهان، توسن، کرمان، مدیریت، وهامون و غگیلا بیشترین تراکنش را در بازار فرابورس به خود اختصاص دادند و نمادهای زاگرس، آریا، ذوب، مارون، شراز، شگویا و سمگا نیز بیشترین تاثیر در شاخص (همه منفی) را به ثبت رساندند.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از سه هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان رسید. همچنین ۶۷۵ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی و رشد بیش از سه درصد ۴۷ نماد و افت بیش از سه درصد ۳۹۴ نماد در بازار اتفاق افتاد.

پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان بازار سرمایه

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه درباره پیش‎‌بینی بازار فردا گفت: بازار فردا به نسبت امروز بهتر خواهد بود. از دلایل مهمی که در ریزش بازار سهام در این روزها نقش مهمی را داشته طول کشیدن مذاکرات برجام بوده است.

وی ادامه داد: عامل مهم دیگری که در افت بازار نقش مهمی را داشته قیمت‌گذاری دستوری است که دولت هر روز ابهامات بیشتری را در بازار ایجاد می‌کند. در دولت جدید نکاه به قیمت‌گذاری دستوری نه تنها کم نشده است بلکه شدت بیشتری هم گرفته و بورس از این سیاست  تاثیر منفی را در بورس گذاشته است. (منبع تحلیل: تجارت نیوز)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =