• ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
  • کد خبر: 18319
  • readingTime: ۱ دقیقه
مجوز صنعتی-معدنی

گزارشی از وضعیت شاخص ها در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت در ۴ ماهه اول ۱۴۰۰ منتشر شد.

به گزارش ایراسین، بر پایه اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صمت، تعداد مجوزهای صادره در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۰ به این صورت بوده است که در بخش مجوزهای صنعتی، تعداد جواز تاسیس از ۱۱۲۰۱ فقره در ۴ ماهه سال گذشته به ۱۲۵۵۳ فقره در مدت یادشده امسال رسیده و رشد ۱۲.۱درصدی داشته است. در حوزه پروانه بهره برداری نیز مشاهده می شود تعداد پروانه ها از ۱۹۱۵ فقره به ۲۱۶۹ فقره رسیده و رشد ۱۳.۳ درصدی داشته است.

بر اساس آمار موجود، در زمینه اشتغال مجوزهای صنعتی نیز می بینیم برای جواز تاسیس تعداد اشتغال در ۴ ماهه ۹۹ به میزان ۲۴۲ هزار و ۷۲۱ نفر بوده که این عدد برای ۴ ماهه امسال به ۲۹۹ هزار و ۵۶۵ نفر رسیده و ۲۳.۴ درصد تغییر داشته است. در زمینه پروانه بهره برداری نیز تعداد اشتغال در ۴ ماهه اول ۹۹ برابر با ۳۷ هزار و ۲۱۲ نفر بوده که با رشد  ۴۵.۸ درصدی به ۵۴ هزار و ۲۴۵ نفر رسیده است.

در خصوص سرمایه گذاری مجوزهای صنعتی نیز طبق آمار وزارت صمت می‌توان گفت که برای جواز تاسیس ۲ (پیش بینی سرمایه گذاری) از رقم ۱۱۹۸۷۴۲ میلیارد ریال در سال گذشته به ۳۲۴۵۶۱۳ میلیارد ریال در ۴ماهه اول امسال رسیده و با رشد ۱۷۰.۸ درصدی همراه گشته است.

همچنین در زمینه پروانه بهره برداری نیز میزان درصد تغییر برای ۴ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۴.۸ درصد بوده است چراکه از عدد ۳۱۲۴۷۷ میلیارد ریال به ۸۵۸۷۰۲ میلیارد ریال در ۴ ماهه اول ۱۴۰۰ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =