گروه صنعتی انتخاب الکترونیک- اسنوا-لوزام خانگی- کارگر-کارخانه-کارگر کارخانه

مدیرکل صنایع برق فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت از هدف‌گذاری برای صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری در این حوزه در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایراسین و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «کیوان گردان» در نشست بررسی پیش‌نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم‌خانگی که با حضور «علی آقامحمدی» رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار شد، افزود: سال گذشته بیش از ۱۵ میلیون دستگاه لوازم‌خانگی در کشور تولید شد.

وی، اشتغال مستقیم در این حوزه را ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: گردش مالی سالیانه در صنعت لوازم‌خانگی کشورمان ۶ میلیارد دلار است.

مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت بیان‌داشت: بازار حدود ۳۷ میلیارد دلاری محصولات لوازم‌خانگی در کشورهای همسایه ظرفیت بسیار خوبی برای ارتقای تولید و صادرات لوازم‌خانگی کشورمان است.

گردان در ادامه به تدوین پیش‌نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم‌خانگی اشاره کرد و ادامه‌داد: دسترسی مناسب به بازارهای محلی، منطقه‌ای و فراملی، امکان تامین بخش قابل توجهی از مواد اولیه، تنوع محصولات، بومی‌سازی بخش زیادی از طراحی و دانش فنی و اشتغال‌زایی بالا، مهمترین مزیت‌های سند راهبردی و برنامه عملیاتی توسعه زنجیره لوازم‌خانگی است.

وی همچنین به تشکیل کارگروه پایش و نظارت بر این برنامه عملیاتی اشاره کرد و گفت: این کارگروه با مسوولیت معاونت امور صنایع وزارت صنعت و با حضور نمایندگان دستگاه های ذی‌ربط تشکیل خواهد شد که مسوولیت دبیرخانه بر عهده دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم‌خانگی وزارت صنعت است.

بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۲۹۶ هزار و ۸۰۰ دستگاه انواع ماشین لباس‌شویی توسط شرکت‌های داخلی از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه و رشد ۴۰ درصدی آن در هم‌سنجی با پارسال است.

برپایه این آمارها، تولیدکنندگان لوازم‌خانگی سه ماهه نخست امسال را با تولید ۴۸۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه یخچال و فریزر به پایان بردند. آماری که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (تولید ۳۷۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه) رشد ۲۹.۱ درصدی نشان می‌دهد.

همچنین تا پایان خرداد ماه کارخانجات داخلی با ثبت رشد ۱۹.۹ درصدی در تولید تلویزیون، ۲۶۸ هزار و ۹۰۰ دستگاه از این محصول تولید کردند. این در حالی است که آمار بهار ۹۹ تلویزیون‌سازان ۲۴۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =