حجت الله غلامی

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با اعلام تعطیلی ۵ روزه سراسری گفت: ورود به شهرهای توریستی اصفهان ممنوع است و جریمه های ممنوعیت تردد پس از یک ماه در صورت عدم پرداخت دوبرابر می شود.

حجت الله غلامی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از فردا ساعت ۱۲ ظهر محدودیت‌های تردد بین استان ها اعمال می‌شود و تا جمعه ۵ شهریور ادامه دارد. این منع تردد کاملاً جدی است و به نیروی انتظامی و دادستانی کشور هم دستور داده شده است تا با خاطیان برخورد شود.

وی گفت: افرادی که در این محدودیت‌ها و منع ترددها را رعایت نکنند جریمه می‌شوند و اگر تا یک ماه آینده جریمه خود را پرداخت نکنند، مبلغ جریمه‌ها دو برابر می‌شود و به هیچ عنوان بخشیده نمی‌شود.

جزئیات تعطیلی ۵ روزه سراسری

غلامی با اشاره به تعطیلی ادارات و دستگاه‌ها اجرایی بیان کرد: تعطیلی تمام ادارات از روز دوشنبه این هفته (۲۵ مرداد) تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده (۳۰ مرداد) در جلسه تصویب شده است و بر این اساس به غیر از مشاغل گروه یک هیچ نهاد، اداره، صنف و یا بخش خصوصی اجازه فعالیت ندارد.

به گفته وی تمامی مجوزهایی که برای تردد بین استان‌ها صادر شده بود فاقد اعتبار است و هیچ فردی نمی‌تواند با پلاک بومی به اعتنای مجوز از استان‌ها خارج و یا با پلاک غیربومی به استان‌ها وارد شود.

تشریح تعطیلات ادارات و بانک‌ها

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: به جز اصناف ضروری تمامی ادارات حتی بانک‌ها هم تعطیل هستند و فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ناگزیریم که تشدید محدودیت‌ها را با توجه به وضعیت بیماری در کشور داشته باشیم، اظهار کرد: در عین حال در حال حاضر در ماه عزاداری محرم هستیم و تاکید شد که حتماً پروتکل‌ها به شدت رعایت شود همچنین تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد که برگزاری این مراسم در فضاهای سربسته و دسته روی‌ها ممنوع شود اما در فضای باز با رعایت شدید پروتکل‌ها می‌تواند انجام شود.

غلامی افزود: در این جلسه تاکید شد که باید کاری کنیم که در داروخانه‌ها صف برای دریافت دارو و … جمع شود و دستوراتی در این زمینه صادر شد که فردا در ستاد ملی جزئیات بیشتر آن اعلام می‌شود. در ستاد ملی درباره دستورالعمل‌ها و تشدید محدودیت‌ها - که به احتمال زیاد از هفته آینده ابلاغ می‌شوند- تصمیم گیری می‌شود؛ هم در حوزه تردد و کسب و کار و هم در زمینه آموزش و مسائل فرهنگی و ادارات دولتی مواردی مطرح می‌شود و در این زمینه باید به صورت جدی وارد عمل شویم زیرا راه دیگری جز این وجود ندارد که به سمت کنترل شدید رویم تا اینکه ورودی بیمارستان‌ها کاهش یابد. آمار بستری و مرگ و میر در حال افزایش است و راهی جز تشدید محدودیت‌ها وجود ندارد و باید ورود کنیم.

وی تاکید کرد: به هر حال اکنون موج دلتا در سراسر کشور و دنیا در حال تاخت و تاز است. در کشور در مورد ترددها نیاز به کنترل بیشتری است چراکه سیال بودن جمعیت، گسترش بیماری را تشدید می‌کند. امروز موضوع اقناع سازی و اطلاع رسانی شفاف به مردم مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا همه همراه شوند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: ورود به شهرهای توریستی استان اصفهان از کاشان، قمصر، نطنز، ابیانه، چادگان، باغ بهادران، سمیرم، فریدن، فریدونشهر ممنوع است و با جریمه نقدی همراه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =