قاچاق

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان از برگزاری نشست مبارزه با کالای قاچاق لوازم خانگی خبر داد و گفت: شهروندان برای صحت از خرید کالای لوازم خانگی می توانند از کد دستوری *۴*۷۷۷۷# و یا مراجعه به سایت جامع تجارت از صحت خرید خود مطمئن شوند.

اکبر عادل مرام در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به ۱۲ تیرماه روز مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: به همین مناسبت کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق لوازم خانگی فاقد شناسه و کد رهگیری با تدریس عضو ستاد مرکزی مبارزه با کالا و قاچاق کشور برگزار شد.

وی افزود: این جلسه با تبیین شناسایی کالاهای قاچاق لوازم خانگی برگزار شد تا بازرسان تعزیرات صمت و اتاق اصناف و دستگاه قضا بتوانند بازار عرضه این کالاها را پیگیری کنند.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزاری این نشست را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شرایط و ضوابط ابلاغ شده، نیاز است که جامعه مصرف کننده لوازم خانگی از آثار و عواقب کالاهای قاچاق و بی کیفیت آگاه شوند و موقع خرید به شناسه کالا و کد رهگیری توجه کنند.

وی اضافه کرد: شهروندان برای صحت سنجی کالا می توانند از کد دستوری *۴*۷۷۷۷# و اپلیکیشن سامانه جامع تجارت استفاده کنند و یا به سایت جامع تجارت مراجعه کنند تا با تطبیق مشخصات کالا از صحت خرید از اینکه قاچاق نیست، مطمئن شوند.

گفتنی است، اکثر لوازم خانگی با برندهای اروپایی در بازار لوازم خانگی تقلبی هستند که در چین تولید و بدون نام وارد کشور شده و با بسته بندی تقلبی به بازار عرضه می شوند. برچسب و بسته بندی تقلبی این کالاها درایران تولید می شود و روی لوازم خانگی تقلبی چینی نام برندهای اصل، چسبیده یا حک می شود. چندین سال است که یخچال، لباس شویی، و ظرف شویی بدون نام از کشور چین به شکل انبوه قاچاقی وارد می شود و هیچ برچسبی روی این کالاها وجود ندارد و غالبا از طریق فروشگاه های اینترنتی به مردم فروخته می شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =