• ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
  • کد خبر: 14820
  • readingTime: ۲ دقیقه
امیرحسین صمدانی

امیرحسین صمدانی به عنوان رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان اصفهان انتخاب شد.

به گزارش ایراسین، مجمع انتخاباتی هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان اصفهان امروز پنجشنبه  ۶ خرداد ماه  1400 با حضور هاشم اسکندری رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس، سید محمد طباطبایی مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان و معاونین وی  و دیگر اعضاء در تالار اجتماعات سرای ورزشکاران اصفهان برگزار شد، برای تصدی پست ریاست هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان اصفهان امیرحسین زمانی، سید عباس صفوی مبرهن، امیرحسین صمدانی، آرش ظفریان و مجید قربانی ثبت نام کرده بودند که سیدعباس صفوی، آرش ظفریان و مجید قربانی در جلسه حضور نداشتند تا انتخابات بین دذو کاندید دیگر برگزار شود. پس از رای گیری امیرحسین صمدانی با کسب ۸ رأی از ۱۵ رأی به مدت چهارسال به عنوان رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان اصفهان انتخاب شد و زمانی نیز ۷ رأی کسب نمود.

سیدمحمد طباطبایی مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در این مجمع اظهار داشت: هیات بولینگ، بیلیارد و بولس از نظر زیر ساخت و توانمندی تناسبی با هم ندارد. از نظر امکانات و نیروی انسانی با وجود اینکه سال ها از راه اندازی رشته های زیر مجموعه آن می گذرد؛ اما توجه زیادی به آن نشده است، تنها نکته مثبت، ورود باشگاه های خصوصی و نیروی انسانی بوده که توانسته موفق عمل کند و امروز ورزشکاران و مربیان خوبی داریم که باید با ساماندهی و همدلی از ظرفیت آنها استفاده کرد.

وی با اشاره به ظرفیت شهرستان ها، گفت: متاسفانه در این سال ها ظرفیت و پتانسیل موجود در شهرستان ها مغفول مانده است. ماهیت و فرهنگ سازی این رشته بسیار مهم است، این رشته بسیار مظلوم است و با وجود اینکه انسان های فرهیخته و خوبی در آن فعالیت می کنند، اما در رسانه ها و فیلم ها زمانی که می خواهند طرح و نقشه سرقت و یا موارد دیگری را داشته باشند، یک میز بیلیارد و یا بولینگ را به نمایش می گذارند؛ بنابراین خانواده این رشته ها باید در مسیر فرهنگ سازی تلاش کنند.

طباطبایی همچنین با اشاره به رتبه دوم جهانی، کشور در رشته بیلیارد، اضافه کرد: به آقای صمدانی تبریک می گویم وی باید در راستای سیاست های فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان گام بردارد و با توجه به اینکه بیش از یک سال، این هیتت با سرپرستی اداره می شد باید بتوانند سریع تر برنامه های خود را اجرایی کنند و امیدواریم بخش بولس نیز فعال شود و در هر سه شاخه شاهد حضور جوانان خوبی باشیم.

رئیس فدارسیون بولینگ و بیلیارد نیز گفت: امروز شاهد ۹۷‌ مدال آسیایی و جهانی در فدراسیون بولینگ و بیلیارد هستیم؛ در رنکینگ جهانی مقام دوم را در بخش آقایان و نهم در بخش بانوان داریم.

هاشم اسکندری ادامه داد: برترین داوران جهان در کشورمان هم در بخش بانوان هم آقایان فعال هستند، همچنین شاهد درخشش ورزشکاران مان در مسابقات هستیم که امیدوارم گام‌های موثری در این مسیر بردارند.

وی افزود: در رشته‌هایی که‌ در این فدراسیون مسئولیت داریم احتمال اینکه وارد المپیک شود، به خصوص بولینگ و بعد بیلیارد در هر ۶ رشته زیاد است که یکی از رشته‌های مهم بیلیارد اسنوکر است.

اسکندری ادامه‌ داد: ما در کشور عزیزمان بیش از ۳۰۰۰ مجموعه بیلیارد داریم که پتانسیل بالایی دارد، حدود ۲۷ استان به آکادمی بولینگ و بیلیارد مجهز شده است‌؛ همیشه نگران اصفهان بودیم که با این پتانسیل و درخشش در رشته‌های مختلف چرا هیچ فعالیتی در بولینگ و بیلیارد انجام نمی‌شود.

رئیس فدارسیون بولینگ و بیلیارد در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با حضور ریاست جدید اقدامات موثری انجام شود، توقع ما از اصفهان زیاد است و از اداره کل ورزش و جوانان خواهان فضای زیادی برای آکادمی بولینگ در این استان هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =